Vattkoppor

Imorse när Tuva och jag vaknade var hon alldeles rödprickig. Vattkoppor, eller som hon säger vattenkoppler. Så himla typiskt eftersom jag skulle åka till Stockholm på fotokursen i morgon. Nu missar jag den =( Så himla tråkigt. Dessutom är jag rädd att Nellie ska bli smittad så att det blir lika med babysimmet nu igen. Att vi kan gå en gång och sen är vi sjuka resten av gångerna. Det är ju inte klokt vad dyrt det blir då. 

För att återgå till prickarna så har de börjat öka i volym och många av dem är som små runda vattenfyllda finnar. Jag blir bara sååå sugen att klämma dem men det kan jag ju såklart inte göra! Hon har svårt att låta bli att klia men hon är ganska duktig på att lyssna när jag säger åt henne.  De hon har i stjärten kliar tydligen värst. Stackars liten. Än så långe är hon iaf pigg, hoppas att hon får fortsätta vara det! 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0