Saw 3D


Som jag nämnde i det tidigare inlägget så höll jag för ögonen stora delar utav filmen. Nåt som jag inte alls hade tänkt mig och inte känner mig direkt stolt över. Dessutom kunde jag inte sluta prata. Jag är en sån där som alla andra hatar på bio, jag pratar mitt i filmen. Jag tänker högt. Det hör lixom till själva upplevelsen för mig. Men idag när jag blev supernervös så bara kunde jag inte vara tyst. Filmen i sig var bra. Men jag kunde inte komma ifrån rädslan över att nån dåre skulle få för sig att härma alla hemska saker som utspelar sig i alla dessa filmer. Det är ju sååå rått och innehåller såå mycket ångest. Val som man inte kan göra. Tyvärr var blodet i filmen rosa/rött. Det förstörde verklighetskänslan. Vet inte om det var för att det var i 3D.

3D upplevelsen var supercool. Man kunde inte låta bli att försöka torka bort blodet som man trodde hade stänkt i ansiktet på en. Hade de satt in nånting som sprutat några droppar vatten i ansiktet på mig hade jag kräkts direkt. Saker flög mot mig och och dimensionerna gjorde det hela mycket mer intressant. Tyvärr irriterade texten mig mycket. Jag hade önskat att jag kunde valt bort den. Om fokus i filmen var "längre in" i bilden så blev texten som upplevdes som "längre fram" suddig. Det är säkert sånt som kommer att förbättras med tiden. Men så länge borde man kunna välja bort den i så fall. Men upplevelsen var helt klart possitiv och jag går gärna på fler biofilmer i 3D. Det känns som ett roligt sätt att få en mer speciell upplevelse av biobesök gentemot att titta hemma i soffan.Jag kan tycka att det känns lite tråkigt att de ska börja sälja tv apparater som man kan se 3D fimer med hemma. Nånting extra ska man väl kunna få genom att gå på bio.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0