Otillräcklig

Usch idag har jag önskat mig flera timmar på ett dygn, extra armar, kloning eller vad som helst som skulle kunna hjälpa mig med alla, alla sysslor. Hur i hela världen ska man kunna hinna med allt? Jag försöker att hinna med att träffa alla kompisar, helst skulle jag vilja gå på någon öppnis minst 2 ggr i veckan, gå på babysång och babysim, städa i huset (med allt vad det innebär), måla om i tjejernas rum, umgås med barnen, umgås med sambon, jobba, andas...
Jag har skitit i huset ett tag nu för att i stället dra iväg och möta upp kompisar och ha det lite trevligt. Idag när jag skulle städa lite snabbt insåg jag att det verkligen är katastrof här hemma och att det är dags att rensa. Tyvärr hann jag bara med tjejernas lekrum eftersom Nellie vägrade att sova idag och bara ålade runt och vandaliserade överallt. Nu är det bara så så där tio rum/utrymmen som är kvar.....Skjut mig!

Kommentarer
Linnéa

Ja, jag förstår hur du menar med att få tiden att räcka till. Jag tycker det är skitsvårt att hinna med städning, matlagning och träning men blir ändå sjukt rastlös då jag VILL umgås, träna, göra en massa. Men det är klart. Viljan och vad man verkligen hinner eller orkar hänger ju inte alltid ihop. Men i morgon blir det iaf babysång :) Så får vi väl ta en tur förbi Björsjökyrkan någon gång också och se hur det är. Fast jag hörde rykten om att det är Tisdagar det är 0-2 år där.

Kram kram snygging!

2010-11-23 21:49:55
URL: http://limama.blogg.se/
Linnéa

Kom den aldrig min kommentar? Vad tusan. Det verkar som blogg.se har trasslat igen. hur som helst förstår jag dig. Jag tycker det är hur svårt som helst att hinna med sånt man verkligen behöver hinna med (städning, matlagning och träning) men man VILL ju så mycket. Och det här med den sociala biten är ju nästan skrämmande att man blir jätteglad när man får prata med någon gammal främling på ICA som bara vill säga att man har en söt bebis. När det liksom är den socialaste stunden på dagen (vissa dagar). HUVVA! :) Tacka vet jag lite vanliga människor, vänner och bekanta. Ses i morgon! :)

Kram kram

2010-11-23 21:54:08
URL: http://limama.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0