Ledsamt

Usch nu är det jobbigt här hemma. Tuvisen har det tugnt just nu. Det började ju med att hon hade det superjobbigt med Nellie. Och nu har det övergått till att hon har det svårt med andra barn över huvudtaget. Hon kommer hem från dagis och berättar att de skrattar åt hennes mage och stjärt och att det inte är roligt. Hon säger att de andra barnen lipar åt henne och är dumma. Jag blir så himla ledsen och känner mig helt knäckt av det här. Speciellt nu när det har börjat visa sig på Tuva. Hon som alltid har älskat att gå till dagis och nu vill hon inte gå dit. Hon drar sig undan från andra barn och vill inte leka. Hon går och sätter sig själv och är tyst hellre än att vara i närheten av de andra barnen. Dagisfröknarna jobbar på att göra det bättre och jag tycker att de ställer upp och verkligen försöker. Men det här är inget som man ändrar på över en natt tror jag. Och Tuvas självförtroende är nere i botten. Det som aldrig har varit direkt toppen eftersom hon varit så sen med talet. Det måste bli en ändring snart iaf. Jag känner att jag inte orkar mer snart. Hur ska då Tuva känna?
Idag har jag skickat efter nya vinterkläder till henne som jag egentligen tyckte var för dyra. Hon har ju de sen förra året som fortfarande funkar. Men nu kunde jag inte låta bli att ge henne nåt som plåster på såren. Min lilla trollunge <3

Didrikson set i lila

Kommentarer
Marie

hjärtat vårt!! Barn kan vara så jäkla elak. Men men det brukar ju bero på att dom i grund och botten är väldigt svag. Tuva har dom bästa pärona man kan ha och hon är en stark liten gobit. Fortsätt peppa henne så kommer hon bli ännu starkare. Det vänder på dagis ska du se. Kramar!!!

2010-11-04 10:19:49
Linnéa

Men lilla gumman. Fy så ledsen man blir av sånt där. Hoppas hoppas hoppas det går över snart (nu). Ja barn kan vara bra elaka mot varandra, de förstår ju inte själva vad de gör. Massor av kramar på er.

2010-11-04 10:57:23
URL: http://limama.blogg.se/
Louise

gud vad jobbigt :( förstår att du är ledsen också.

Jag håller tummarna att det blir bättre snart. Hälsa henne att hon är såå fin så och att det måste vara de andra barnen som har fel på synen!!!

Kram

2010-11-05 12:31:24



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0