Ge blod

När jag fyllde 18 fyllde jag genast i en lapp där jag samtyckte till att donera mina organ om nåt skulle hända mig. Och så gick jag till blodcentralen för att anmäla mig som blodgivare. Tyvärr fick jag inte bli blodgivare för att de tyckte att jag var så svårstucken. De tyckte att jag skulle återkomma efter att jag fyllt 20 år, då brukar blodkärlen bli mer synliga. Sen har jag tänk på det i ca 7 år nu och inte kunnat ta mig i kragen att göra det. Förän idag. Gick nyss in på geblod.nu och anmälde mig. Gör det du också!

Jag tycker att det borde vara obligatoriskt för alla att ge blod. Om man nu inte är super rädd för sprutor. Men tänk själv om du var med i en olycka och behövde blod, och så fanns det inget blod för att det var för få människor som lämnat. Hur kul skulle det vara? En sån enkel grej som kan hjälpa så många kan jag inte förstå varför inte alla vill hjälpa till med.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0