Dagens I-lands problem

Jag har köpt en massa tunikor eftersom jag tyckte att det var en superbra idé nu när jag känner mig så tjock. Göm allt under stora tält bara. Vad jag inte tänkte på är att dessa tält oftast behöver strykas efter tvättning. Jag hatar att stryka. Oftast låter jag bli och är skrynklig i stället. Och alltid försöker jag tvätta "strykkläderna" mer sällan än andra. Man får lukta lite så det inte luktar svett och spana efter eventuella fläckar, annars är det bara att hänga in i garderoben igen. Men vad jag inte hade tänkt på nu är att det är lite svårare när man har en liten bebis som kräks på kläderna. Och dessutom har min kropp börjat producera svett nu efter den här graviditeten. Svett är väl himla onödigt kan jag tycka. Idag när Nellie hade somnat tänkte jag ta tag i den stora högen av nytvättade, skrynkliga tunikor när jag inte hittar strykbrädan....what?!?! Vart är den? Nog för att vi håller på att göra om i tvättstugan och det är kaos här hemma, men nånstans måste den ju vara. En sak är iaf solklar. När den hittas kommer den att få stå uppställd och redo för användning så jag kan gömma mig i tälten!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0