Bilkörning

Jag kör sällan bil. Och oftast när jag gör det blir jag förbannad. Varför envisas så många med att köra en halvmeter bakom min bil? Då spelar det ju ingen roll hur bra jag kör. Om jag måste tvärnita så kanske jag klarar mig för faran framför men har ingen chans att klara mig från den bakom. Häromdagen när jag körde hem från Gräsbäcken hade jag en långtradare upp i arslet. Vi skulle ju ha dött alla tre i min bil om det sprang ut en älg på vägen. men inte av älgen. Jag har sån lust att bara stanna bilen sånna där gånger, men så ofta som det händer så skulle man ju aldrig komma fram nån gång. Ofta är yrkeschafförerna värst. Taxi och lastbils chaffisar. Riskera era egna liv men tänk er för när ni kör i närheten av mig och mina extremt värdefulla flickor! Det finns faktiskt bara en av varje av oss!!


Kommentarer
Drive With Fung

Ja'a, varför slicka röv så att säga?? Jag får också lust att tvärbromsa men jag vill inte föra denna kamp i nagon annans bil.. :P Eller eg föra kampen alls. Snarare öppna en skola med utbildning i förståelse inom trafiken, för det är ju där deras sko klämmer, inte nödvändigtvis att dom trycker på gasen för att skon klämmer men om den egocetriska lilla djävulen på förarens axel... Hmpf!

2010-05-04 08:11:44



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0