Kondition

Känslan av att kunna röra sig obehindrat är överväldigande! Jag kan gå som vanligt, jag kan vända mig i sängen, jag kan ligga och sova hur jag vill, jag kan resa mig utan problem om jag suttit på golvet, jag kan ha Tuva i knät, jag kan sitta så nära ratten som jag vill när jag kör bil, jag kan jag behöver inte kissa var tionde minut, jag kan se mina lår, mm mm mm.
Idag packade jag ner (packade är ett passande ord när man bylsar på henne så att hon blir som en michelingubbe) Nellie i vagnen och gav mig iväg på en promenad ner till apoteket i Bomhus centrum. En 50 min lång promenad. Jätteskönt att röra på fläsket. Här ska brännas bort gammal hängig lösmage, och gärna halva stjärten också. Tyvärr insåg jag ganska snart att min kondition inte var som den borde. Väl framme vid apoteket var jag bra svettig och på vägen tillbaka trodde jag att jag skulle svimma i backarna upp för. Jag flåsade, pustade, stönade och svettades. Jag brukar i stort sett aldrig svettas men jag var blöt i håret när jag kom hem. Dessutom kände jag den gamla ovännen "mr foglossning" när jag kom hem. Så dryga timmens promenad är nog det värsta min numera dryga 60åriga kropp klarar just nu. Men jag ska kämpa mig tillbaka. Men först är det påsk och det innebär ju förstås påskgodis =)



HEJ HOPP GLAD PÅSK!


Kommentarer
frida h

ahhhh fina lilla tuvisen!!! guu, sot som socker ar hon ju :) hoppas ni mar bra hela familjen. puuuuusss och gla pask

2010-04-01 19:52:32



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0