Härliga vänner

Igår hade vi besök hela dagen. Det va hur najs som helst. Madde och Isac kom på förmiddagen och vi gick på promenad, fikade och umgicks. Lilla Isac som är 6 veckor idag väger nu 5,5kg och ser ut som en riktigt stor kille brevid lilla Nellie, 2 veckor idag och 3,7 kg =) Konstigt att en 6 veckors bebis som är i stort sett nyfödd kan kännas stor =)


Sen kom min bästaste kusin Anna och hennes Jonas på besök. De hade med sig fina presenter både till Tuva och Nellie. Jag blir så rörd av att mina fina kompisar (anna inräknad som kompis fast hon är min kusin) tänker på Tuva också. Så himla snällt. Hon blev så fäst vid Anna att hon pussade henne på kinden =) Linnea och Sandrine kom och höll oss sällskap sen hela kvällen. Så himla trevligt!

Tuva har fått det lite jobbigare nu med hela storasyster rollen. Hon är fortfarande jättegullig med Nellie men hon har blivit lite obstinat och så har hon börjat kissa och bajsa på sig. Hon har aldrig tidigare kissat i sängen, men nu har hon gjort det. Jag tycker så synd om henne men samtidigt så är det ju nåt som hon måste gå igenom nu. Så det är bara för mamman att bita ihop och försöka sköta det på bästa sätt. Tuva har problem med sin urinblåsa. De har kommit på att hon har bakterier i urinblåsan hela tiden, alltså urinvägsinfektion. Men eftersom hon inte verkar lida av det vet dom inte hur de ska göra med det. De kanske måste söva henne och gå in i urinblåsan för att ta bort bakterierna. Men nu idag fick hon feber och jag hoppas att det inte blir som förra gången hon innan hon fick penecillin. Då blev hon supersjuk.

Nellie såg mig igår. Hon fäste blicken för första gången =) Vilken lycka för mamman. Hehe. Och idag tittar hon på allt. Det måste vara konstigt att helst plötsligt börja se saker. Hon har skrattat åt både Tuva och mig idag också. Mys mys.
Hon fortsätter att sova bra på nätterna. Hon sover dryga 6 timmar i streck innan jag får väcka henne för en liten slurk med mat. Men hon somnar alltid sent. Mellan 00.00 och 00.30. Det är nog för att jag har suttit upp och kollat på NCIS repriserna på 3:an hela graviditeten =) Gibbs is my man!

En sak har jag funderat över nu så här 2 veckor in i 2 barnsmammalivet. De här familjer i Familjen annorlunda som går på tv. Hur hinner de egentligen skaffa fler barn? Det är inte direkt så att man varken hinner eller orkar ta tag i sitt sexliv kan jag säga. Och då har jag bara 2, de har ju dryga 10....


Kommentarer
Louise

det har ju bara gått 2 v än.. vänta några veckor till sen kan ni börja baka mer bebisar ;) Kanske blir du en 10barns mamma du med hehe.

Så söt hon är Nellie.

2010-03-27 16:29:09



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0