Fina lilla Nellie

Vi är fortfarande nyförälskade allihopa här hemma och det är ju en fantastisk känsla. Under gårdagen blev jag orolig att hon inte fick i sig tillräckligt med mat. Jag hade själv ställt till det och givit henne nappen fast jag vet att det ofta trasslar till det för de små liven. Första kontakten med nappen sög hon in den som om hon aldrig nånsin tänkte sluta. Detta resulterade förståss i att hon sov mer och åt mindre. Dessutom glömde hon tydligen helt bort hur man sög på bröstet till slut.
Vilket visade sig på kontrollen idag då hon gått ner mer än 10% av sin födelsevikt =( Stackars liten. Nu blir det nappförbud (iaf ett tag) Så idag har jag varit amningskossa deluxe och inte lyft baken ur soffan mer än när jag gått på toa (vilket forfarande förvånar mig enormt att det går smärtfritt). Dåligt med mjölk finns det dock inte. Mina bröst är gigantiska, så att jag blir rädd för dom. Som de ser ut nu kommer jag att behöva skaffa ett varsit pass till dom när vi ska till Kreta i sommar. Och eftersom de förmodligen inte har växt färdigt än kan det hända att jag får köpa en varsin flygstol också...

I övrigt fungerar allting smidigt. Tuva har varit så go med Nellie idag så man blir tårögd av att se det. Konstigt nog så har hon inte vaknat av Nellies skrik en enda gång. Det är ju inte direkt så att hon är van vid barnskrik så jag hade väntat mig att hon skulle bli väckt. Nu måste jag återgå som matmaskin så att vi får se possitiva reslutat imorn på invägningen.

Har lyckats med nåt jag skulle låta bli. Jag har hela tiden bojkottat Svenska hollywoodfruar. Jag har försökt intala mig själv att det skulle vara så löjligt. Innerst inne visste jag nog att det var för att jag skulle fastna direkt. Och förra veckan såg jag mitt första avsnitt. Gissa vad jag väntar på =) Det är ju så man får skämmas för sig själv.

Kommentarer
Cille

Nellie!! Vad fiiint! Längtar tills jag kan komma och lukta på henne och se dina brön:) Puss till er!

2010-03-15 21:47:42



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0