Bortskämd

Jag  vet att jag inte har någonting alls att klaga på. Men jag är så himla trött nu att jag önskar att få sova ett helt dygn i streck. Och då sover ändå Nellie 6-7 timmar i rad på nätterna. Så det är som sagt egentligen inge synd om mig. Inatt sov hon från 00.00 till 07.00. Stackars mig va =) Det är nog omställningarna som gör det. Och amningen. Ofta när hon äter känns det som hon suger ur all ork eller ibland som hon suger ur hela hjärnan. Då kan jag somna sittandes =)

Imorse när Nellie och jag kom ner för trappen hade Fredde städat också. Så det är igen inge synd om mig. Vi hade missat att klockorna skulle ställas om till sommartid imorse. Så Tuva kom för sent till dansen. Pinsamt värre. 
Igår var vi på 30 års kalas hos Tomas och Anna. Tomas fyllde år. Det blev nästan bara bebisprat där med Nellie 2 veckor, en Elvira 3 månader, 2 gravida tjejer och 2 tjejer som är sugna på en till bebis. Jag var helt slut efter att vo varit där. Trött trött trött som sagt. Men det va supertrevligt. Jag är glad att jag följde med. Jag var lite osäker först om jag skulle orka. 

Tuvisen är lite hängig här hemma för hon har fått urinvägsinfektion igen. Men vi började med penecillin kuren igår så förhoppningsvis släpper det snart. Nu ska hon äta medecinen fram tills hon ska göra en undersökning där de ska spruta in kontrastvätska i urinröret och sen se med röntgen om det går upp till njurarna ordentligt. Det låter smärtsamt men doktorn sa att det kan göra lite ont och vara obehagligt men inte smärtsamt. 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0