5:e mars

Idag börjar Fredde jobba igen. Jag trodde att det skulle bli superjobbigt för mig on jag inte fått än när han väl skulle kliva på. Men jag känner mig fortfarande lugn som en filbunke. Jag tror mer att det är omgivningen nu som börjar bli otåliga. Efter att jag fick åka upp på förlossningen sist så har jag tappat stinget lite tror jag. Jag tror inte riktigt själv på att det är jag som ska få barn. Det känns mer som att det är lilla Isac som jag har gått och väntat på hela tiden. Och jag känner mig ganska nöjd med honom faktiskt. En av faktorerna kan också vara att min mage är lugnare än den har varit under hela graviditeten. Har typ 3 sammandragningar per dag och de gör inte det minsta ont och det känns inte som att magen alls blir särskillt hård. Tidigare hade jag nog minst 3 i timmen. Plus alla dessa förvärkar. Jag kanske har varit skendräktig hela tiden?


Tuva ska sova hos Freddes föräldrar inatt. De ville så gärna det. Så jag ska fly min kos hem till mamsen så jag slipper vara helt ensam ikväll. Jag kanske sover kvar till och med. Mamma har virkat en OS mössa så nu ska hon visa mig så att jag kan sticka en egen fast i andra färger. Gult och blått garn är ju slut i hela landet.

 



Vi har spenderat hela förmiddagen i Hemlingbybacken med Freddes föräldrar. Grillat korv, solat och så har Tuva, Fredde och Laban tävlat i backen. Vilket fantastiskt väder det har varit. Vi har snarare svettats än frusit. Och då har jag ju suttit still hela tiden. Vi avslutade med att gå hem till Annelie och Laban och fika i deras "snögrotta" som dom gjort på gården. Det har varit en superdag än så länge. Och nu tänkte jag åka och införskaffa mig en groteskt stor godispåse från Hemmakväll (stans godaste lösgodis) och då kan den ju inte direkt sluta sämre =)







Kommentarer
madde

Såg riktigt mysigt ut. Jag har också varit ute idag, maxi fram och tillbaka...blev riktig svettig på cupen! kram på dig!

2010-03-05 16:36:11

Åh! Vilken härlig dag ni har haft :O Jag är i extas över all denna snö som jag kommit hem till - wunderbaum! Vi måste leka nagon dag, jag är ytterst tillgänglig för ditt förfogande :)



Ps. HUR mycket energi tror du jag gör av med när jag kämpar tuttarna i svängning för att använda ÅÄÖ!? It's hard business man...

2010-03-05 18:33:02
URL: http://sofieann.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0