Sömnlös

3:e natten nu som Fredde jobbat och jag inte fått sova. Och då är det inte Nellie som håller mig vaken. Tuva har för det första börjat snarka nåt så fruktansvärt. Hela över våningen skakar när hon sätter igång. När hon var sjuk förra veckan sov hon i våran säng och ville såklart fortsätta med det även när hon blev frisk. Första natten vid så där 3 snåret när jag provat med öronproppar i flera timmar utan att det hjälpte flyttade jag till slut in henne i hennes rum. Det hjälpte iaf inte utan jag fick stoppa i öronproppar även då. Men jag kände vibrationerna från hennes snarkningar i min säng. Fast hon sov i ett annat rum....allvarligt?!? Inatt kom hon in i våran säng och jag kunde absolut inte sova. Försökte bära över henne i hennes säng 5 gånger men då vaknade hon och började gråta. Det var bara att ge upp. Och då hade hon dessutom börjat känna sig osäker eftersom hon förmodligen förväntade sig att vakna i sin säng igen. Så då grät hon i sömnen. Inte ett ledset grin utan mer som ett iltjut. Så efter några timmar med iltjut och snarkningar fick jag fly in i gästsängen. Inte ens 10 öronproppar i varje öra skulle hjälpa mot det där. Har sovit max 30 min i sträck inatt och tvivlar starkt på att spåren av det kommer att gå att spackla bort med smink inför Isacs dop. Jag önskar att jag kunde få jobba nåt av Freddes nattpass i stället för honom så att jag åtminstonde kunde få sova ostört på dagen sen som han får göra. Jag är trött!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0