Midsommar

Midsommarafton ute i Grsäbäcken. Fredrik jobbade så tjejerna och ja åkte själva. Vi åkte till Hedesunda för att dansa runt midsommarstången. Det var supermysigt. Det var så vackert därute. Sen blev det bara mys och vi tog det bara lugnt och åt en massa godsaker hela dagen. Jag fick äntligen klart min testtårta. Den blev varken särskillt fin eller god. Men nu känner jag mig relativt säker på att jag klarar av Hello kitty tårtorna. Jag testade en fyllning som blev alldeles för söt, så den blir det absolut inte då. Sen gjorde jag en annan tårta som jag hittat receptet i Icas buffe tidning. Rabarber och jordgubbsmousse tårta. Den blev supergod! Lite syrlig.

Nu är det dags igen. Insekts säsongen. Myggorna har alltid gillat mig lite extra mycket. Och dessutom så är jag lite sllergisk mot deras bett så det gör det hela lite exra jobbigt. Imorse när jag vaknade var jag ännu en gång Therese "klumpfoten" Jansson. Det sticker som en blandning av tusen nålar och sockerdricka ända nerifrån foten upp i halva vaden. Och det finns inte en tillstymmelse till fotknölar kvar. Tyvärr är batteriet slut i kameran så ni kan inte få se spektaklet.

Farmor fyller 80 år idag. Grattis farmor!! Vi ska åka ut till faster Evas stuga nu i Utnora och fira henne och hennes gubbe Arne (som också fyller 80) Ska bli trevligt att träffa alla men jag har ju lite problem med vad jag ska ta mig till med klumpfoten. Om jag mot all förmodan skulle lyckas klämma ner den i en sko så blir det förmodligen ännu värre...det känns så skabbigt att gå runt med bara en sko. Men det har jag ju gjort mer än en gång tidigare så man får väl säga att jag börjar bli van :P

Bilder får vänta tills vi kommer hem. Det tog en timme att bara komma in på den här sidan med den här sega uppkopplingen. Får se om det här ens går att lägga ut nu...

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0