Glycerol

Ni får ursäkta uttrycket, men va fan är det med det där jädra glycerolet och mig egentligen... Det började med att jag förra veckan stod med bunkar och ingridienser redo för att göra en sockerpasta för att göra en provtårta så att jag visste att jag skulle klara av det till Tuva fyller år. Men NEJ då. Då hade jag köpt glukos istället...Fan. Jag stressade in till Bomhus apotek för att köpa glycerol dagen efter. Men där var det en beställningsvara...prova i stan istället. OK. Vid det här laget är jag lite kluven om hur jag känner för just glycerolet. Idag åkte jag in till stan endast för att köpa glycerol. Jag parkerade på Åhlens parkeringshus, packade ur Nellie ur bilstolen, ner i vagnen, knatade till apoteket (bökigt med andra ord) och frågade en tant efter just glycerol. Hon gick och hämtade en flaska...jippie...eller...? "Vad ska du ha det här till?" frågar tanten. Jag ska baka tårta säger jag. "VA?!!!!" typ skriker hon lite smått hysteriskt. "jaaa..." säger jag mycket osäkert. "Nä det här tror jag inte att man kan ha för invärtes bruk" säger hon. Där står jag och gapar....allt jag vill är att baka en tårta till min dotters 4 års kalas juuuh, ville jag helst gråta. Det slutade med att jag inte fick köpa den där flaskan som jag praktiskt taget dreglade efter. Inte förän jag var ábsolut säker på att det var just glycerol jag skulle ha. Jag försökte propsa på att tjejen som jag tagit receptet av (www.malinbakar.blogg.se/) jobbar på sjukhuset så hon borde veta vad hon pratar om. Jag har iaf skrivit till henne och frågat nu. Och det ÄR glycerol jag ska ha. Så nu måste jag åka in i morrn iiigen. Då ska jag säga åt den där tanten...GE HIT FLASKJÄVELN för faaan!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0