Slut på sovmornar

Jag är inte en av dem som har gått och sagt att jag längtar tills det kommer lite regn och en aning svalare dasgar. Jag har stormtrivts i värmen. Men inatt tyckte jag faktiskt att det var supermysigt att ligga och lyssna på regnet som smattrade mot väggen. Ett väldigt behagligt ljud. Igår kväll kände jag mig febrig och hängig men det verkar ha gett med sig nu när jag fått sova ut lite. Mina barn sover relativt länge på mornarna så jag får oftast sova ut. Men imorgon börjar Tuvas simskola och då är det slut på det roliga. Då ska vi vara på Fjärran höjder ombytta och klara till kl 8 varje vardagsmorgon oavsett väder. I 3 veckor. Så de 3 dagar nästa vecka som jag jobbar får jag gå upp simskola först och åka till jobbet sen direkt efter. Hopppas att hon tycker att det är roligt och att hon förhoppninsvis lär sig simma. Det kanske är lite tidigat att hoppas på det när hon är 4 år, men hon trivs som fisken i vatten och har alltid varit helt orädd så jag kan tycka att det borde gå =)

Igår fick jag en skräcktanke i huvudet. Tänk om den där rackarns spiralen som jag har satt i inte fungerar. Jag lägger ju all min tillit till den. Jag skulle bli helt förkrossad nu om jag råkade bli gravid igen. Fy vad hemskt. Jag vill absolut inte ha en till bejbis nu och jag tror inte att jag skulle klara av att göra en abort. Otäckt med ett preventiv medel som man inte kan se. Då vet man ju inte om det verkligen sitter kvar där inne. Och så har dessutom mensen försvunnit helt nu verkar det som....öhöööw! Nä det skulle den ju förmodligen göra av spiralen. Det är bara jag som är nojig. Får hålla tummarna för att den sitter där och hjälper som den ska.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0