Skit Ellos

Jag beställde en massa olika tunikor från Ellos för ett tag sen. Idag började den ena vittra sönder. som att den legat i nån sorts syra. Tyget är så skört att det går hål i det bara man tittar på det. Mamma upptäckte ett hål på min rygg när jag kom ut till stugan efter jobbet. Man kan ju hoppas att jag inte gått runt med ett stort hål på ryggen hela dagen utan att nån sagt nåt. Jag kommer i alla fall aldrig mer besälla nånting ifrån Ellos!

Nu ska jag säga nåt som alla vi småbarnsmammor säger ca 1000ggr under barnets första år. Jag tror att Nellie håller på att få tänder. Hon har kinkat och grinat och gnidit saker i munnen hela kvällen. Hon har varken velat äta eller sova. Hon som vanligtvis är världens enklaste bebis. Jag grävde fram Tuvas gamla bitring som man kan kyla, slängde den i kylen och gav henne den sen när den blivit kall. Då somnade hon. Äntligen! Tuva hade aldrig några besvär som feber eller särskillt ont när hon fick tänder så jag hoppas att inte Nellie ska behöva utstå nåt sånt heller.
Typiskt...nu börjar hon gråta igen. Stackars äkslings Snellie =(


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0