Varmt eller kallt?

Jag har alltid varit en fryssen männsika. Tills nu. Graviditetshormonerna måste ha förändrat temperaturen i min kropp. Jag har alltid varit övertygad om att det måste vara värre att frysa. Men nu har jag nog ändrat mig. När jag nu för första gången upplever hur det är att vara varmblodig (om det nu är så här) så är det ganska skönt att frysa för att få klä in sig i en varm filt och tina upp. Jag har alltid velat ha väldigt varmt hemma, jag hatar vintern för jag tål inte att frysa hela tiden. Alla kvällar i soffan tillbringas under en filt.Lånkalsongerna åker på i början av okt och får vara på till i april(jag tar ju altså av dom under vissa stunder, som te.x i duschen).
Men nu upplever jag som sagt svettningarnas värld. Det är inte roligt alls. Man kan ju inte klä av sig skinnet ifall man svettas direkt. Och så kommer det lixom i svallningar.Inatt i stugan fick jag iaf vara eldvakt. Så att inte Boje skulle överhetta mina kretsar.

Mamma och jag har haft stora problem tidigare med att få eld i braskaminen. Jag bergriper inte hur en eldsvåda startar egentligen. När 2 vuxna människor inte ens kan starta en eld i en kamin på torr ved, tidningspapper och tändare när man försöker hur mycket som helst. Har ni provat? Det är inte så enkelt ska ni veta.
Men inatt kom den gamla scouten i mig fram och jag klarade galant. *lycka*


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0