Olyckan

Det hände en liten incident här alldeles nyss. Tuva ramlade och slog munnen i marmorbordet. Blodet stod som en fontän ur munnen på henne och jag fick panik och började gorma om att sy och röntga tänder. Tuva grät lite grann men det var inte mycket, hon tystnade ganska snabbt och undrade vad jag hade för mig. Hennes överläpp svällde upp och såg ut att ha varit med om en riktigt misslyckad läppförsoring på nolltid. Mamma kom springandes med is som lades på direkt. Men ungen var tyst och lugn som en mus. Det är svårt att se vad som hänt eftersom läppen är så svullen och stor så att den är svår att lyfta på. Men tänderna verkar ha klarat sig. Det är skinnbiten mellan tandkött och läpp som har slitits av tror jag. Den hänger och dinglar där på tänderna....äckligt. Men Tuva är redan ute och skottar snö så det verkar inte gå nån nöd på henne. Hur kan jag ha fått en så duktig och tålig dotter? *stolt mamma*

P.S. Jag ska försöka få ut en bild på den enorma fläskläppen. Man kan faktiskt inte låta bli att skratta. D.S

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0