Förtvivlan

Jaha då sitter jag här med rödsprängda ögon med dom sista dropparna av vätska som finns kvar i min kropp rinnandes ner för mina kinder. Visst är jag extra känslig eftersom jag är gravid men tyvärr hjälper det inte för att slåta gråta. Det efterlängtade brevet från Försärkringskassan kom idag. Och inte med goda nyheter som du kanske förstår. Men det som gör mig mest ledsen är att jag inte förstår vad det är dom vill att jag ska göra. Vad är det ni vill att jag ska göra era idioter?!!!!!?

Jag anmälde mig som sjuk till FK 14 dagar efter att jag gått hem från jobbet, vilket visade sig vara fel. Eftersom att FK skulle stå för dom 14 dagarna för att jag är timanställd. Jag skulle därför ha anmält mig till dom redan första dagen. Dom 14 dagarna har jag redan räknat med att inte se röken av pengar från. Men hör och häpna...det är dom ENDA dagarna som jag får ersättning för.

Sen tycker dom att jag skulle ha stått till förfogande för den öppna arbetsmarknaden för ett jobb med lättare arbetsuppgifter som innebär lite lyft, lite ansträngning, inga vridningsmoment och varierade arbetsuppgifter. Hur ska en gravid frisör hitta ett sånt jobb? Och vad är det för ett jobb egentligen? Det frågade jag när jag äntligen kommit fram efter att ha varit nr 237 i kön.
FK anställd jävel: Det handlar inte om att du får ett sånt jobb, utan att du finns till förfogande ifall ett sånt jobba skulle dyka upp
Jag: Menar du att ni tycker att jag skulle säga upp mig från mitt jobb som frisör som jag är utbildad som och skriva in mig hos arbetsförmedligen. Och det fast att jag har en sjukskrivning från min läkare. (Ska jag kanske utbilda mig till läkare själv först så jag vet om min läkare har gjort en riktig bedömning? )Fast att jag har ett jobb redan?
FK anställd jävel: Ja det borde du ha gjort.

Jag krävde att få prata med hon som har tagit alla beslut om mitt ärende men det kom inte på frågan sörru. Fegis!!

Det värsta med det här är inte dom 4 månaderna som jag blir utan sjukpenning utan det hårda slaget var att dom även tänker ta av mig min rätt till tillfällig föräldrapenning. Vilket innebär att jag te.x inte får ta ut föräldradagar från och med feb som jag först tänkt omjag skulle bli utan sjukskrivningspenngar. Jag får dessutom inte vara hemma med vård av sjukt barn. Förän jag börjar jobba igen. Inte med Tuva heller.

Vaddå börjar jobba igen...jag sitter ju här med ett anställningsbevis som gäller NU och hela feb ut. Jag har ju skrivit på en 6 mån anställning. Jag fattar ingenting. Gör det nån skillnad om jag jobbar nån dag på den anställning nu? Får jag mina pengar då?

En sak är iaf stensäker.Jag har alltid röstat blankt i valen för jag tycker inte att det spelat nån roll vem som vinner. Men den här gången ska jag då INTE rösta på den här regeringen!!!!

Kommentarer
linda

vilka skitar! och du är tydligen inte ensam heller http://www.expressen.se/ekonomi/1.1840286/dubbelt-sa-manga-nekas-sjukpenning

- även om det knappast gör saken bättre. kram

2010-01-11 18:39:42
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com
Idis

Nä. Fy fan Tessan.

Många kramar från Ida & Kakan

2010-01-12 10:03:13
Sofie

Jvla skitstövlar!! man blir ju alldeles mörkrädd!! Cissi ringde och berättade för mig! Gud så förbannad man blir! Så här får det inte gå till!! Är dom helt jvla blåst i huvudet!!?? Åh så arg! Jag har tänkt länge nu också att till nästa val ska jag minsann verkligen lägga min röst! Hur långt är det kvar? Man blir ju livrädd!! Fy stumpan! Försök orka bråka med dom! Även fast jag vet att det är skitdrygt! Men dom ska inte få göra såhär! Tänker på dig hjärtat!! Pusspusspuss!!

2010-01-12 12:18:00
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com
Louise

blää.. hoppas allt ordnar sig!!!

2010-01-14 10:12:54



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0