Bowlingklot

Tuvisen har haft en riktigt händelserik dag idag. Först blev det "skridskoåkning" med pappa och Helena. Hon gjorde lika som sist och vägrade att stå på benen. Hehe. Men hon säger att hon vill åka igen.

Sen kom hennes dansdebut. Hon och Elsa började på Uddans idag. Pyttedans. Det var mest "lekdans". Dom tyckte att det var superskoj. Men vi hade lyckats hamna i en grupp med barn som var drygt 1 år yngre. Och dessutom en där mammorna skulle delta. Och det passade inte mig så himla bra just nu. Sen tror jag att våra tjejer skulle tycka att det var roligare att få dansa själva utan oss. Det blir ju så att när dom små barnen hänger på sina mammor så tar ju våra efter också. Så nästa vecka ska vi se om vi kanske kan få plats i en grupp för större barn.

Vi tog en sväng förbi hemma hos familjen Wängman och lekte lite. Konstigt nog så var inte Tuva alls intresserad av Albin. Albin fyllde 1 år nu i dec. Hon brukar ju tycka om att ta hand om småbarn. Men jag vet inte om hon kanske tyckte att han var lite för stor för att gullas med. Det var mysigt för oss i alla fall. Vi hade inte träffats på så länge.

Idag har det varit riktigt tungt med graviditeten. Det känns som jag har ett bowlingklot i trosan(fast innanför köttet förståss)Det är ruskigt tungt. Så fort jag ställer mig upp så känns det som att bebisens huvud trillar ut och hänger utanför en stund. Det drar sig tillbaka lite grann efter en stund men då känns det som bowlingklotet är tillbaka igen. Jag har inte ont, i alla fall inte som att det är värkar på gång eller nåt. Men det är obehagligt och jättetungt. När jag sitter ner känns det som att jag sitter på bebisens huvud. Det är också väldigt obehagligt. Jag börjar förbereda mig på 5 lååånga veckor som är kvar nu.

Jag har upptäckt att min pensionärsnerv är värre än jag någonsin kunnat tro. Jag har nämligen börjat titta på Lyckohjulet. Och jag gillar det!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0