Befrielse

4 dagar i stugan med mamma gjorde att miraklet var ett faktum. Mamma har gjort precis allt när vi har varit där ute i skogen. Hon har gått upp med Tuva på morgonen, gett henne frukost, lagt pussel med henne. Gått ut och lekt med henne och klätt på henne alla kläder. Borstat hennes tänder och torkat henne efter hennes toabesök. Sånt där som en mamma gör av bara farten. Det är ju det man är till för(som mormor också tydligen, nu vet jag vad jag har framför mig resten av livet) Sånna där småsaker som gör att det hugger till i mina fogar. Jag blir lika förvånad fortfarande av sånna hugg. Jag tycker ju inte ens att jag gör nånting. ´



Mamma och Boje har två fåtöljer framför braskaminen som passade mina fogar alldeles utmärkt. Dom var det skönaste jag suttit i sen jag fick ont. Så i en sån satt jag parkerad hela tiden och stickade på min socka som jag håller på med. Den är kanske inte så fin ,men jag tänker lära mig av mina misstag och bli bättre och bättre.Och  sängen var mycket skönare också. Min dyra säng här hemma ,lurade den dumma kossan jag köpte den av på mig en mjukare variant fast jag sa att jag får ont i riggen om en säng är för mjuk. Med min vikt så tyckte hon att jag skulle ta en "mellanhård" och inte den hårdaste. Vilket har slutat i att det är en sån där trevlig grop i mitten som jag rullar ner i. Som en fälla. Det är hemskt. Men sängen i stugan var hård och skön.



Jag märkte ju redan i stugan att jag var mycket bättre i mitt onda och kände knappt av det alls. Men det var igår när jag kom hem som jag insåg riktigt hur bra jag var. Det var när jag tog tag i dom där dagliga småsakerna som jag insåg att jag faktiskt inte plågades alls längre. Jag bestämde mig genast att ge igen lite till min duktiga sambo. Så jag damsög och gjorde rent sånt där som han inte ser(och förmodligen inte ens vet att det måste städas) Det blev som ett nytt hus här hemma =) Han uppskattade det verkligen. Det innebar att jag har lite ont nu, men det är ingenting i jämförelse med hur det har varit. I morgon ska jag försöka ta det lugnt så det inte kommer tilllbaka.

Godnatt på alla


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0