Isac

Här är det lilla underverket  <3. Isac eller hur dom nu vill att han ska stava det. Madde ringde precis när jag lagt mig i sängen igår. Det lät som att det var en smidig förlossning. Snabbt gick det i alla fall. Han kom ut 19.16. Så när jag pratade med henne strax innan 17 så pratade hon ju i telefon under självaste förlossningen egentligen. Och då var dom inte ens inne på sjukhuset än. Tokstollar.
Han vägde ca4100g (kommer inte riktigt ihåg hur många gram över 4100 som hon sa eftersom jag blev alldeles till mig när hon ringde) Och så var han 54 cm lång. Stor killen =) 36cm i omkrets på huvudet, mycket brain där. Hehe. Jag tycker att han är väldigt lik Adde på bilden. Nu längtar jag ihjäl mig tills jag får träffa dom. Det är besöksförbud på förlossningen på grund av svininfluensan. *suck* Så vi får väl snällt vänta tills dom kommer hem.




Själv har jag haft en jobbig natt. Vid 5 imorse hade jag värkar med 5 min mellanrum. När det hade pågått i 1timme och 30 min så sa jag till Fredde att det nog inte var inbillning. Jag trodde det först eftersom jag var så påverkad av att lilla Isac blivit född. Men efter lite drygt 2 timmar mellan värkarna så kom dom mer sällan. Och nu tycker jag att "mensvärken" har släppt lite och så kommer dom ännu mer sällan. Förvärkar? Hur ska man egentligen veta. Shit va drygt. Värkar eller inte värkar, det är ju en omöjlighet att veta om dom känns likadant. Jag blev lite orolig och tänkte på kusinerna som skulle vara födda dagarna efter varandra, men till slut tyckte jag bara att det skulle vara mysigt att få vara på BB samtidigt som Adde, Madde och Isac. Och dessutom så känns det ju alldeles lagom att få nu, ca 2 och en halv vecka för tidigt. Men tyvärr så verkar det som att dom som säger att omföderskor vet när det är dags har fel....

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0