Isac eller Lia

Om det nu är en liten Isac eller en liten Lia i Maddes mage så tycker jag att det är dags för "den" att komma ut nu så jag får träffa den lilla gobiten. Och framförallt för hans/hennes föräldrars skull, som har tröttnat rejält på att vänta vid det här laget.

Sen är det ju det här med kalasen. Det kanske är oundvikligt i vilket fall som helst. Men det känns ändå som att ju närmare deras födelsedagar kommer varandras desto större är risken att "alla" kommer att fira de båda på den förstas kalas. Och sen kan det ju vara så att man ska hitta en bra helg där omkring födelsedagen att ha kalas på och då vill vi ju gärna ha lite valmöjligheter så att vi inte behöver ha samtidigt. Jag som själv aldrig har kunnat ha kalas eftersom alla alltid varit bortresta när jag fyllt, tycker att det skulle varit roligt om mina barn kan få ha kalas. Framförallt barnkalas när dom är små. Sen hade jag inte haft nånting emot att fira min 18 års dag tillsammans med min kusin Anna om vi hade varit i samma situation men det är ju inte säkert att de här 2 får den relationen. Nu gäller ju det här mest Freddes familj och släkt så det gäller ju inte alla. Men det ändå nåt jag tänkt på. Det är såklart jätteroligt att de kommer bli jämngamla.

Hur blir det för mig då? Får jag kalla mig faster till den här bebisen fast att vi inte är gifta nån utav oss? Det tänker jag nog ta å göra, så får dom tycka vad dom vill. Det dröjer nog lääänge innan jag får bli "riktig" faster.

Kommentarer
Sofie

Klart du ska kalla dig faster sötnos! =) Tycker verkligen jag! Så spännande! Hoppas den tittar ut snart! Puss & kram!

2010-02-09 08:57:17
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com
Fung is Back

Men.. Far man inte kalla sig faster forran man ar gift? Det var val anda pa medeltiden, eller var det pestens tid? Det ar andra lagar nu - Sambolagen tillexempel! Vill man vara faster sa far man det, it's all about the atitude :)



Pusss

2010-02-10 12:30:53
URL: http://sofieann.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0