Förberedelser

"Värkarna" har varit mycket lugnare nu under dagen men inte försvunnit helt. Jag är nästan mest orolig för att de här förvärkarna (eller vad det nu är) håller på att förinta min livmodertapp så att det när det väl sätter igång kommer att gå ännu fortare än planerat. Det känns rugigt läskigt att Fredde ska börja jobba igen på mån. Då blir det tvång på Erik att han bor här! Tanken är att jag ska börja packa min BB väska nu, känns som det här kan vara ett bra tillfälle för det. Men magen är så låg att knäna slår i när jag går i trappen så jag har ingen lust att gå upp och börja med det.


Jag brukar alltid försöka uppmuntra Fredrik att gå ut med sina kompisar. Och såklart var det en fest inplanerad för hans del ikväll. Jag vill absolut inte säga att han inte får gå men samtidigt vill jag inte vara ensam ifall att det blir dags. Tråkigt om han ska komma till förlossningen full... :P Han själv gnäller inte utan har redan ringt och sagt att han inte ska med. Men jag får dåligt samvete eftersom chansen att det händer nåt i natt är ganska liten....tror jag. Han som äntligen skulle ta sig för å hitta på nåt.

Vi har varit ner på stan idag och köpt lite kläder till lilla Isac. Jag läääängtar efter att få träffa honom. Dom kommer nog hem på måndag. Hoppas att dom vill och orkar lite besök då. Det låter så härligt när han skriker till i bakgrunden när jag pratar med Madde i telefon =) Tänk att man kan längta så efter bebisskrik. Hehe

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0