Akut orolig

Jag har aldrig ansett mig vara "en sån där" orolig mamma. Men det kanske ni har, vad vet jag. I alla fall så har min bebis börjat röra sig mindre och mindre i magen. Och så har rörelserna känts svagare och svagare.
Igår kväll hade jag värkar igen. Längre värkar med längre mellanrum den här gången. Jag satt och väntade på att behöva åka in men det gav med sig. Igen...typiskt. Den här gången gjorde det lite ondare så det måste ju vara ett tecken på att det är närmare nu. Min barnmorska, som jag var till idag, sa att det behövdes långa värkar för att det skulle hända nånting med livmodetappen.
När värkarna hade dämpat sig så låg jag i sängen och tyckte att det kändes så tomt i magen. Jag började putta på bebisen för att få igång den lite men kände den inte alls. Så höll jag på i 3 timmar tills jag fick panik och såg framför mig det allra värsta. Jag ringde förlossningen för att dom skulle lugna mig men dom ville att jag skulle komma in på en gång. Väl där gjorde dom en ctg kurva och ett ultraljud och konstaterade att allt såg bra ut.
Så här i efterhand så känns det löjligt att jag reagerade så starkt. Men jag får väl kanske skylla på hormonerna?
Läkaren som gjorde ultraljudet sa när han höll på att titta och jag hade beskrivit hur det kändes. Att det va ju typiskt pojkar. Jag försökte fråga vad han menade med det, om han såg att det var en pojke eller? Men han svarade bara att det kunde han inte se. Knepigt att han nämnde det bara. Jag som hade blivit så säker på att det var en tjej...

Kommentarer
Fragestund med Fung

Men det ar val anda inte att vara uber-orolig tycker jag, ungefar som att barnet var ute ur magen och man puttade pa det men det (varfor kallar jag barn "det"?) rorde inte pa sig... Typ samma!



Har du nagra bebis-namn jag kan gotta mig i da!? Ar Elise fortf pa tapeten (why "tapeten"!?) eller har ni nagot pojk-back up om det nu ar en mini-Fung dar inne?? :)

2010-02-17 11:42:54
URL: http://sofieann.blogg.se/
Therese

Va bra att du lugnar mig Anso, så jag slipper känna mig gnällig =)



Elise, Nellie eller Mollie tror jag är på tapeten med tjejnamnen. Jag försöker få in Signe där men Fredde är lite envis. Hehe. Pojknamn har vi inte pratat så mycket mer om. Jag gillar Abbe, Leo eller Alfred. Har ingen aning om vad Fredde tycker om pojknamnen. Han är säker på att det är en tjej.



Sola lite åt mig. Jag blir så avis på dig som får sol. Här snöar det för fullt igen. Snön kommer ligga kvar till i maj...blä

2010-02-17 13:29:02
Fragestund med Fung

Du! Jag kan sola at dig hela tiden nu for jag har trottnat.. Efter tva veckor! Nae, jag har ju aldrig pastatt att jag ar nagon soldyrkare heller men herre gud - hur gor folk det!? Boooring...



..kanner jag nu, men nar du sager "sno till maj" sa far jag val helt enkelt slapa mig till stranden och sola da for i bovulen! :)

2010-02-18 14:18:26
URL: http://sofieann.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0