Stackars Nellie

Igår kväll tog Nellie sin sista dos penicillin. Det var den andra sorten. Hon fick byta efter 5 dagar med den första eftersom den inte verkade hjälpa. Inatt kunde hon inte sova alls utan somnade endast om hon satt i bilstolen. Vi fick komma till HC direkt imorse och läkaren försökte rensa hennes öron på vax (det var supermycket vax i dem) och såg sen att hon fortfarande har inflammation i båda öronen. Min lillebror fick sätta in rör i öronen när han var 9 månader. Det var ärftligt sa hon, men när hon ringde öron på sjukhuset sa de att de inte ville sätta in rör förän efter ett barn har fyllt 1 år. Och eftersom hon fått det starkaste penicillinet som ett barn under 1 år kan få så nu är det enda vi kan göra att hoppas på att det ska gå över och att inte trumhinnorna kommer att spricka. Vi ställer klockorna på telefonerna och varvar ipren och alvedon var tredje timme, tydligen det enda som vi kan göra för henne. Och nu hoppas vi att det går över. Men som hon gråter nu går mitt hjärta i tusen bitar och jag vill gråta jag också :(


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0