Sömnsvårigheter

Tänk att det ska vara så svårt att veta om ens barn är sjuka eller inte. Nu verkar det bli 4:e natten i rad som Nellie inte kan sova. Det började när vi sov ute i stugan och hon inte kunde sova därute. Förra gången vi sov där ute kunde hon inte heller sova så jag gissade på att hon helt enkelt inte kan sova borta. När vi kom hem kunde hon inte heller sova och då gissade jag genast på att det är tänder på gång. Nu här på kvällskvisten är hon helt hysterisk och gallskriker varenda gång jag lägger ner henne. Öronen? Hur ska man egentligen veta sånna här saker? Borde man inte ha lite olika doktorsverktyg hemma så att man kan utesluta det ena eller det andra? Typ en sån så att man kan kolla om hon är röd i öronen.

Det värsta med alltihopa är den onda cirkeln. Att Nellie väcker Tuva med sitt skrikande. Så igår kom Tuva in i våran säng och skulle sova. När Nellie äntligen hade somnat fick hon Tuvas hand i ansiktet och vaknade igen och gallskrek. När Tuva somnat igen bar jag in henne i hennes säng och en halvtimme senare kom hon tillbaka efter att ha vaknat av Nellies grin. När Nellie äntligen somnat in så rullade hon in i Tuva så de krockade huvudena i varandra....och så vidare.

Tack och lov börjar min extremt fullspäckade julrusch nu. Halleluja då får jag vila upp mig! Gissa om Fredde har ångest för att det är hans tur att ta över ekorrhjulet imorgon :) Hehe. Men det går väl över så fort han ska vara hemma förstår jag. Imorgon blir det iaf en sväng till HC för att kolla öronen.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0