Ledig

Halleluja för 3 dagars ledighet. Tvättkorgen är nu tom, det var länge sen sist =) Vi ligger efter med så mycket här hemma så vi har inte direkt hunnit med att umgås så mycket som vi kanske skulle ha viljat. Men nu när Fredrik börjar jobba igen tror jag att det kommer att ordna upp sig. Han har varit jätteduktig när han varit hemma men allting går lite fortare och lite effektivare när jag är hemma. =)

 Idag fortsatte iaf bärplockningen. Tuva och jag åkte hem till Adde och Madde för att plocka vinbär. Vi hade med oss 2 burkar som vi tänkte fylla med varsin sort. När vi stod och plockade svartvinbär, som vi började med, fick Tuva syn på deras hallonbuse. OJ OJ OJ. Vi som har kämpat oss fram i skogsnåren för att plocka vildhallon i flera dagar nu när de hade världens största saftigaste mitt på gården. Inte en brännässla i syne =) Inte en enda broms heller för den delen. Fick minst 100 bromsbett när vi var ute i skogen. Getingar fanns de gott om däremot, de satt där och mumsade på hallonen. Jag bröjar nästan vänja mig med dem. Vi fick med oss 2 liter svartvinbär, 2 liter rödvinbär och 3 liter hallon. Jag tror att jag ska försöka hinna dit en sväng till nästa vecka.

När vi kom hem kokade Tuva och jag sylt. Drottningsylt, med hallon och blåbär. Jag får ju inte smaka nu när jag håller på med camebridge så jag vet inte om den blev lika god som den luktade. Men Tuva sa så iaf =0)

Lite bilder från bärplockningen

 

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0