Bakdag

Idag har jag bakat. Det var tänkt att jag skulle hinna med en sak till att baka men det får bli imorgon istället.

Först började jag med morotsbröd. Ett recept jag hittade på cutecakes.blogg.se/ Den tjejen har riktigt mycket härliga recept ute!
degiga
Klara
De luktade gudomligt men jag kunde ju tyvärr inte smaka. Men på måndag är det slut med bantande så då ska jag provsmaka =)

Sen blev det vårat nya favorit bröd- Ett recept som Helena har varit snäll att dela med sig av. Det är hur enkelt som helst att göra och hur gott som helst! Grovt och nyttigt dessutom.

Och sen gav jag mig äntligen på att testa macaroons. Jag har läst massor av recept och tips om hur man ska göra för att de inte ska misslyckas. Allt ska göras perfekt. Från att hacka ner mandeln till att röra smeten försiktigt.
Första 2 plåtarna blev perfekta men sen tog det slut på bakplåtspapper (typiskt) och då fick sista plåten bli klädd med folie. Och då blev det bara kack. Fredde tyckte att de dåliga var supergoda och gick och smaskade i sig av dem så då borde de fina vara goda också. Det blev gröna idag. Tänkte göra ett försök att göra rosa med hallonsmak och bruna med chokladsmak också innan dopet.

utspritsade på plåten för vila i 20 min innan de skulle in i ugnen.

färdiggräddade, smörkrämen nästa
Tadaaaaa!!

vilka skönheter va =))

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0