Vila

Idag har jag fått uppleva riktig besvikelse. Jag har nu längtat i 4 dagar på att Fredde skulle sluta jobba och komma hem och umgås med oss. Tyvärr så är ju han väldigt trött när han precis klivit av. Så idag när vädret var superfint när Tuva kommit hem från dagis och han vaknat så ville han bara ligga i soffan och slappa (läs ligga i kalsongerna och klia sig på pungen och fisa). Tuva och jag stod praktiskt taget och hoppade på sidan av honom i hopp om att få honom att leka med oss. Men icke...Jag fick nys om att det är påsfirande ute i Högbo bruk imorgon mellan 10-14 där man får åka häst och vagn, och gå in till fåren som har fått lammungar. Hur mysigt låter inte det?!? Jag föreslog såklart saken till Fredde i hopp om att Tuva kunde vara hemma från dagis så att vi kunde dra dit hela familjen. Men då ska han soooova. Det är klart han måste sova ut. Så mycket som han jobbar när han väl  jobbar. Men ändå...det skulle ju ha varit såååå mysigt.

Nellie hade en bra förmiddag men ett dåligt slut på dagen med massa gråt. *snyft* Det är ju så hemskt när hon är ledsen. Dessutom har hon fått en massa, verkligen massa, små "finnar" i hela ansiktet. Hon är rödflammig med vita plitar i hela ansiktet, bakom öronen, ner på halsen och nu har det även spridit sig lite ner på axlarna. Det ser jättehemskt ut och det blir bara värre och värre. Jag är så orolig för att det är nånting som jag ätit men eftersom hon haft det i en vecka nu så kan det bara vara mjölkprodukter. Jag har uteslutit allt annat. Och det vore ju synd eftersom jag som är så kräsen med mat i stort sett inte tycker om nån mat som inte innehåller mjölk. Vad ska jag i så fall leva på? Jag hoppas att det bara är sånna där "hormonplitar" som de flesta bebisar får.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0