Nykterist

Den här natten har blivit stor på en massa konstiga sätt. Igårmorse hade jag ingen som helst lust att börja dricka alkohol igen. Och idag känner jag att jag nog aldrig ska heller. Jag har alltid haft svårt att dricka lagom mycket vilket alltid slutar i bakfylleångest och att man under kvällen gör en massa dumma saker som man inte fattar sen dagen efter vad som hände. Och så önskar man sååå himla mycket att man kunde göra det ogjort. Det vore typiskt mig att lyckas med nåt sånt här :) 

För några veckor sedan när jag och Tuva skulle sova ute i stugan (Nellie låg i magen) började Boje gå och svamla i sömnen  av att ha druckit öl och sedan tagit en sömntablett. Boje har en whiplaschskada så han sover alltid väldigt dåligt och brukar därför ta sömntabletter ibland. Den gången pratade han en massa tok och gick upp och vinglade runt i stugan. Det märktes direkt att han inte hade koll på läget. Haha. Det var som att han redan sov fast kroppen var uppe och gick, Stackarn hade tok ångest dagen efter. Förståeligt. Jag tyckte mest att det var ganska roligt. Speciellt som det inte var jag. 

Igår hände det igen. Han trodde att det var lugnt att ta en sömntablett eftersom han inte alls var full innan han lade sig. Mamma blev tokförbannad på honom och tjatade på mig att vi skulle åka hem till deras lägenhet i stan så hon slapp se honom. Ja men vi gör väl det då, tänkte jag. Klockan var runt midnatt. Vi stoppade gubben i sängen, packade ihop våra saker och drog. Telefonen började ringa vid 3 snåret. Jag lade av luren som låg närmast mig och försökte sova. Nu när jag klev upp på morgonen visade det sig att han har ringt runt till alla och efterlyst oss. De har visst trott att vi kört av vägen eller nåt. Freddes stackars pappa har varit och letat oss på akuten. Bara för att vi inte svarat. Jag ville inte svara för jag orkade inte höra hans svammel. Men han kom inte ihåg att han varit upp och pratat med oss och när han vaknade och såg att vi var borta blev han såklart jätteorolig. Vi hade inte en tanke på att han inte visste vart vi var. Jag kunde ju inte veta att han inte skulle minnas  nåt när han vaknade nästa gång. Snacka om att det kan bli så himla fel. Så här i efterhand kan vi skratta åt det :)

När jag var liten var det värsta jag visste när jag såg mina föräldrar fulla (vilket iofs inte var så ofta) Det är inget jag vill att mina barn ska behöva uppleva. Så nu ska jag defenitivt ta mig en funderare eller två innan jag konsumerar alkohol.

Min familj är verkligen familjen tajkon! Haha

Jag och mina 2 fina flickor har varit sjuka några dagar nu. Nellie längst. Själv har jag inte sovit på nu 3 nätter. Jag har så ont i kroppen så att det känns som jag blivit överkörd av en lastbil. Därav åkte jag ut till stugan så jag skulle få vila upp mig. Vilket jag inte direkt fick...

Kommentarer
Ida

Usch Tessan, det där lät lite läskigt!

Jag håller fan med. Jag har också funderat på att sluta dricka ibland. Inte för att jag får så mycket ångest, mer för att det är rätt trist egentligen. Och dyrt. Och onyttigt. Och man blir cp.



Jag kanske kan komma & hälsa på er i veckan?

Kram

2010-04-25 18:33:06



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0