Mitt nya liv

Idag börjas det, mitt nya liv. Jag har bestämt mig för att sluta med allt godis som jag äter jämt och ständigt. Dessutom blir det inge mera kakor, glass eller läsk heller. Jag har insett mitt sockerberoende sedan långt tillbaka men har inte haft lusten att sluta. Men nu vill jag verkligen bli av med sockerberoendet. Och den här gången är det inte bara för viktens skull även om det också är en stor faktor. Men det skadar ju inte att bli lite mer hälsosam heller.Och sen behöver Tuva gå ner nåt kilo i vikt också innan hon blir tjock. Idag är första dagen och jag känner redan hur mina tankar driver iväg ibland och godispåsen hägrar framför mina ögon. Jag kommer förmodligen att vara en riktig ragata framöver. Pass upp!

Min fina snälla lilla bebis som har varit hur enkel som helst att ha att göra med har gått och bytt karaktär. Hon skriker precis hela tiden och jag måste bära henne eller ha henne i famnen hela tiden. Hon ska ha tutten i munnen jämt, det spelar ingen roll att hon kräks upp hälften av allt hon får i sig eftersom det redan är fullt. Hon vill bara mysa med tutten. Lite jobbigt för mig som då inte kan göra nånting annat. Och jag klarar bara av en kort stund med att hon skriker sen håller mitt hjärta på att brista. Så nu hoppas jag på att hon kommer att gå tillbaka till den glada bebisen hon var för nån dag sen, snart!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0