Bloggande

Jag måste försöka lära mig att inte skriva mina blogginlägg när jag är trött. Det gäller även att tänka sig för vilka ord jag änvänder och att jag får fram rätt känsla i inlägget. Jag skriver oftast bara det som finns i huvudet på mig just för tillfället, vilket gör att jag gärna skriver så som jag pratar. Det är lättare för andra att höra ironin i rösten än att läsa den mellan raderna. Och säger jag att nån är sjuk i huvudet med retsam röst så hörs det att det inte är illa menat medans det på papper kan bli helt fel. Det är även lätt att glömma att ni som läser det jag skriver (jag tänker oftast inte ens på att nån läser, jag har bloggen för min egen skull. Lite som en dagbok) inte har hela bilden i erat huvud lika som jag har och det är väl kanske det som är konsten med att skriva bra inlägg.
Inlägget nykterist som jag skrev igår blev helt fel formulerat den första gången jag skrev det så nu har jag ändrat lite. Mamma och jag satt och skrattade åt det när jag skrev inlägget (vilket kanske också gjorde mig lite smått oupmärksam) Vi tyckte som sagt att det var en rolig gej men jag fick det att låta som värsta mardrömsnatten.
Jag ska försöka tänka mig för och använda lite mer klara signaler i fortsättnignen =) Smileys är ju super för sånt ;)

Nu är det dags för ännu ett avsnitt an Navy CIS och team Gibbs

Kommentarer
Sofie

Haha jag hör nog allt mellan raderna iaf ;) Det är ju det som är så härligt med dig, att du skriver som du pratar =) Men jag förstår att det bli lite tok när folk missförstår! Pussar i massor!!

2010-04-26 16:54:29
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0