Äntligen ren

På lyxfällan i veckan hade de staplat upp ett berg med all läsk, choklad och snus som paret hade köpt på ett år. Meningen var att de skulle få ångest och må dåligt av det. Jag såg framför mig det berg av lösgodis och chokladkakor som skulle ha varit mitt. Förmodligen dubbelt så stor eftersom deras berg blev störst utav läsken som jag i stort sett inte dricker alls. Till skillnad från deras tårar av vemod började jag dregla utav tanken på detta enorma godisberg och undrade varför jag har dragit in på godiset över huvud taget....normalt? Jag har smakat ca 3 slick av Tuvas klubb idag. Det är det enda godiset jag ätit på 2 veckor. Duktig flicka *klappa på huvudet* Däremot lyxade vi till på hallonsmulpaj med vaniljsås igår.

Tuva vill bara vara ute nu. Gunga, gunga och gunga. Igår gungade vi i 5 timmar. Hon pratar så mycket bättre nu men det mesta blir ganska fel. Bland annat så säger hon k istället för s och l istället för r. Vilket innebar att när jag snurrade hennes gunga igår skrek hon "Nej mamma! Jag vill inte knulla!" Ooops. Kan gärna uppfattas fel....

Nellie sover som en nerklubbad säl så fort man lägger henne i vagnen ute. Vilket är superbra eftersom hon så kan vara med ute i lekparken medans vi gungar. Men det innebär också att all tid som spenderas inomhus så är hon vaken och då får jag inte lägga ifrån mig henne en sekund helst. Och det innbär i sin tur att idag är första gången jag duschar på 4 dagar. Äckligt tycker ni, fruktansvärt äckligt tycker jag. Nellie får skorpor bakom sina öron utav mjölk och spyor som rinner ner där bakom och fastnar. Det kändes som jag hade ett sånt lager över hela mig. Blääää. Jag har fortfarande inte förstått hur man ska hinna med 2 barn.

Nu ska jag försöka rafsa ihop lite här hemma medans Fredde är ute och gungar med barnen i lekparken. Det här hurset har inte blivit ordentligt städat sen.....ja det minns jag inte. Så det sitter nog sånna där äckliga smutsskorpor lite här och var här hemma.....


Kommentarer
Linnéa

Haha, skönt att äntligen få tid att duscha då. :) Hoppas allt är bra med er och snart kan vi ses mycket mycket mer. Hhaahaa, mig slipper du inte undan. Nu har jag ju bara en vecka kvar på jobbet sedan kan vi promenera omkring eller sitta i solen hela dagarna!

Puss puss

2010-04-17 18:47:14



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0