Lördagskväll

Sitter ensam hemma en lördagskväll, som vanligt. Känns som jag alltid gör det. Men idag är Fredde faktiskt ledig. Han har varit på hockey med Adde och Maddes brorsor och nu sitter dom och dricker öl och spelar tv-spel. Stackars Fredde för han hatar tv-spel. Men det blir säkert utgång sen, man vet ju själv hur det låter i förvåg. Han är värd lite roligt ialla fall. Han jobbar jämt den stackarn. Och så har han varit världens underbaraste sambo en längre tid nu. Allting har flytit på så himla bra här hemma med städning, matlagning och barnläggningar osv. Det är så mycket lättare när man hjälps åt. Och så är det ju aldrig roligt att behöva tjata på den man tycker om som om man vore morsa åt en vuxen unge också. Ni vet säkert hur det kan vara. Men det har jag som sagt sluppit en längre tid nu =) Mitt liv är härligt just nu.

Barnvagnsjakten är igång nu. Jag hugger varanda kotte som kommer in på jobbet med en barnvagn och frågar ut dom om hur deras funkar. Egentligen är det onödigt eftersom jag är för snål för att köpa en ny. Så jag kommer iaf att köpa den som finns på blocket vid rätt tillfälle för rätt pris. Men man kan ju drömma. Jag skulle vilja ha en sån där lätt som man bara kan klicka i och ur liggdel, sittdel och bilstolen i. Och där chassit är lätta att vika ihop och lätta att lyfta. Det är så drygt med en tung och klumpig vagn.
På tal om tung och klumpig så somnade Tuva i bilen ikväll efter att vi varit hos mamma en sväng. Jag skulle bära upp henne för trappen och det var nog det värsta jag gjort. SHIT va tung hon är!! Och så finns det lixom inget bra sätt att greppa henne på längre. Hur kunde det gå så fort?!!?!! Min "lilla" flicka" har blivit stor.

När jag berättade för Tuva att hon skulle få en lillasyster så frågade jag om det var ok. Hon sa att hon ville ha en "kicka" eller en hund.....då tycker jag nog att flicka var det bättre alternativet =)

Feb har varit den kallaste månaden på året nu i flera år. Och nu är det ju faktiskt så att jag ska vara höggravid då. Hur gör djur.....vad i hela fridens namn ska jag ha för jacka?!? Jag som inte ens har nån bra nu. Jag har inte köpt en ny jacka på 4 år. Letar fortfarande efter en "bra". Och nu kan jag ju lika gärna vänta. Tjockis....

Kommentarer
Louise

spännande för henne o få en lillasyster =D

Såg att dem sålde en billig (kostade typ 490 eller så) vinterjacka på intersport nu, kanske kan va ett billigt alternativ just bara för denna vinter med stora magen :)

2009-09-27 15:13:52
URL: http://lollo83.blogg.se/
Sofie

Heeeejjj gumman!!! Åh vad kul!! Tuvisen blir stora syster! =) Ni var så himla fina du och Tuva när ni hälsade på Stina och Mira! Så bruna och fräscha! =) Vad roligt att få se ultraljudsbilderna! Hoppas allt är bra med dig vännen!! Massa bamsekramar!!!

2009-09-28 09:23:27
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0