Kräftkalas


Igår hade Linnea kräftkalas. Det var så roligt för alla tjejerna kom, från hela vida världen =) Det var så himla länge sen jag träffade Jane, Sannie och Frida. Jane allra längst. Men nu har vi äntligen träffats. Jätte trevligt. Jag hade med mig Tuvisen eftersom Fredde jobbade. Det va så härligt för nu känns det som om alla tjejerna är i det stadiet att dom tänker mycket på barn själva och då blir det ju en helt annan grej när jag tar med mig min unge. Inte för att hon inte var uppskattad förut heller men nu känns det på nåt vis som om alla tycker att det nästan är självklart. Det blev mycket barnsnack bland tjejerna. Jag hörde årtal som 2012 osv. Men jag tror att det finns vissa som inte alls är så långt borta. Ingen nämd =) Mickans lilla underverk fick vara hos mormor och morfar en stund. Så när Tuva och jag åkte hem så var hon på väg dit. Så dom blev inte helt barnfria då heller =)  Även om Wilma kanske  inte levde rövare lika som Tuva. Stackars katten Boris blev nog glad som fick vila sig lite när hon åkte hem. Tyvärr så glömde jag kameran så korten är tagna med mobilen och därav den dåliga kvalitén.



Jag känner mig som världens vekaste människa just nu. Jag inser att jag inte har gjort annat än att gnälla sen jag blev gravid. Är det inte illamående och svimmningar så är det ont i magen  och hormonsvallningar. När jag var gravid med Tuva så bestämde jag mig för att vara frisk, och så var jag det. Undra omdet faktiskt är så enkelt. Jag ska iaf ta och prova det nu. jag vill njuta ordentligt av den här graviditeten. Man vet ju inte om man får vara med om det igen. Enligt Fredde så är det stopp efter den här iaf.

Var på stan igår och köpte nya vinterkläder åt Tuva. Jag brukar alltid vara sen ut med det och då är allting slut. Nu tänkte jag att det nog kanske inte hade kommit nånting än men det visade sig att det mesta hade börjat sina redan så det var tur att jag tog tag i det. Svärmor Annelie, jag och Tuva gick på stan och fikade och shoppade lite. Hon var jättesnäll och lade till hälften för alla vinterkläder. Tack tack! Det brukar hon faktiskt göra varje år. Vi är så himla bortskämda. Hon köper i stort sett alla kläder till Tuva. Tuva hade matsäck på dagis häromdagen och fick med sig fel ryggsäck hem. Och i den ryggsäcken låg det en Hello Kitty matlåda som hon blev helt besatt av. Så en sån inhandlade vi igår också. Och så köpte jag lite vitaminer som skulle vara bra för gravida.
Dom ringde från jobbet och frågade om jag skulle kunna tänka mig att jobba extra 4 timmar idag. Det tackade jag ja till. 4 timmar går fort och det är ju så dyrt att vara ledig så nu tjänar jag ju in det jag spenderade igår =)


Kommentarer
Louise

Söt bild på tuva o katten. Kul med tjejkvällar =D

2009-09-14 15:29:11



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0