En liten tjej =)

Direkt hemkommen från ultraljudet sitter jag här och skriver nu. Adrenalinet pumpar genom kroppen och lyckan är total. Jag hade glömt hur fantastiskt det kan kännas att få se det lilla livet i magen för första gången. Det var precis lika underbart som förra gången. Vi bad henne kolla könet och hon sa så här. " Jag tror väldigt starkt att det är en liten tjej" Både Fredde och jag blev helt tårögda. =)Man måste ju ha i åtanke att det kan vara en kille i alla fall. Men vi kommer utgå ifrån att det är en tjej ändå. Så får man ta den överaskningen när det kommerm om den kommer. Hon låg och sov därinne men knödde sig lite när hon blev knuffad av den där grejen på magen. Hon hade händerna uppe vid ansiktet så det nästan såg ut som hon sög på tummen. Hon sköt datumen från den 23:e Feb till den 4:e Mars. 9dagar. Med Tuva sköt dom 10 dagar på ultraljudet så då tyckte hon att vi följde våran egen kurva. Nu gäller det att intala sig själv att jag lika gärna kan gå över tiden lika länge igen så man inte blir besviken. Adde och Maddes bebis ska ju komma 10 Feb. Så då kan det ju vara ganska skönt om det blir några veckor emellan med tanke på kalas i framtiden. Men Madde själv fyller den 3:e Mars. Så det blir många födelsedagar därikring.
Jag är nästan ännu mera sugen nu på att gå på ett 4dimisionellt ultraljud i Stockholm nu än jag var innan det här ultraljudet. Fredde tycker att det är helt onödigt och vill inte följa med så jag funderar på om jag kanske kan lura med mig nån kompis. Eller kanske rent av mamma.  Tänk om jag inte kommer få nå fler barn. Då kommer jag nog ångra mig att jag inte provade det nån gång.
I och med att hon sköt datumet så går jag in i vecka 17 imorgon. Bara att börja räkna om.
suger på tummen?
En liten fotsula
Knuten näve och huvudet som  ser ut som skeletor =)
Dom svarta prickarna är urinblåsan och hjärtat.


I hissen på väg ner från förlossningen så sa jag till Fredde. Åh va härligt att vi fått se våran lilla Elise. Ja sa han. VA?!? sa jag. Jo men han tycker nu att är ett fint namn. Jippiee! Elise Söderholm

Nina och jag hade egen hårvård igår. Nina gick från blond till brunett med lite rött, Själv skulle jag bara fortsätta vara ljus men lyckades bli blå på topparna. Ooops. Vilket gör att botten ser gul ut fast den inte är det. Men men, det tvättas ju bort. Har ju set värre ut om man säger så.


Kommentarer
Louise

Grattis till liltjejen!! Elise är superfint namn. Elise o Tuva passar bra ihop också :-)

Klart du ska åka på sånt ultraljud, måste va superhäftigt o se ju =)

2009-09-24 14:23:42
URL: http://lollo83.blogg.se/
Elin

åh va mysigt med en liten tjej :)

2009-09-24 17:27:03
Stina

Grattis!!! ja har ju haft fel förr...Ni ser bra ut i håren båda två,o ja du har sett värre ut.....fastän jag alltid har kunnat sätt det konstnärliga i alla udda färger! kraaaaam raaariiing

2009-09-24 19:34:39



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0