Ännu mera bebisar!

Grattis Emma till en liten Elsa! Elsa är ett av Freddes och mina favorit namn. Tyvärr så döpte vi ju våran katt till det så det passade sig inte direkt till vårat barn sen. Kunde ju vara jobbigt med två Elsa i samma hus. Och så fick våra kompisar en Elsa strax innan Tuva föddes. Hoppas allt gick bra iaf Emma!

Fick höra nåt riktigt tragist häromdagen. En tjejkompis som skulle få barn ca 3 veckor efter oss fick en blödning och så visade det sig att barnet inte levde. Usch va hemskt.Det känns så nära för mig eftersom jag var och kollade några dagar innan och var rädd för just det. Stackars.

Min lilla i kulan verkar leva om väldigt mycket. Men det känns så mysigt så det gör absolut ingenting!
Jag har iaf bestämt mig nu. Jag ska INTE vaccinera mig mot svininfluensan. Det känns inte rätt. Dom kan inte garantera någonting för barnets skulle utan tycker att chansen att jag klarar mig överväger risken att det ska hända nåt med barnet. Det är ju för 17 gubbar kvicksilver i den där skiten. Det kan ju aldrig vara bra. Nästa tunga beslut är om jag ska låte Tuva vaccinera sig eller inte. Fredde tänker inte heller göra det. Vi brukar aldrig bli sjuka så det känns löjligt. Och dessutom finns det inget som garanterar att man klarar sig även om man har vaccinerat sig. Och sen tvivlar jag på att det blir så stort som dom förutspår. Och vem vill ha en dos kvicksilver i sig helt i onödan? Nä om det blir sån stor smittspridning får man väl fly ut i buschen och gömma sig då!

Kommentarer
Anonym

Jag ska inte heller vaccinera ma. VVVS, VågaVägraVaccineradigmotSwineflue!

2009-09-07 07:00:32
Emma

Tack o bock! Allt gick bra men fort. Tänkte komma till dig framöver och bli friserad. Tar med lillan ifall hon vill ha mat under tiden!



Kram

2009-09-07 22:51:51



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0