Sjukskrivningsdag 2

Imorse konstaterade barnmorskan att det defenitivt är foglossningar som jag har och hon uttryckte sig så här " Har han bara sjukskrivit dig i 2 veckor?!? Ja men lilla gumman tyvärr så har jag aldrig hört talas om nån som blir bättre i ett sånt här fall. Du får räkna med att det kommer att bli värre och värre och att jobba är inget altrenativ. Du ska vara så stilla som det bara är möjligt" Jaha. Snacka om dom...Jag fick beställa ett sånt där elastiskt stödbälte som förmodligen skulle hinna komma till imorgon. Min nya bästis tydligen. Huvudvärken trodde dom kom utav att jag har dåliga blodvärden så nu ska jag knapra järntabletter så det står häriga till. Hon sa starkt ifrån att jag skulle gå till sjukgymnasten,som doktorn ville att jag skulle. I så fall för att få akupunktur. Det kändes som om hon hade mer koll på läget iaf.
Idag känns det iaf mycket bättre. Jag har ont när jag går, men jag KAN gå. Och så när jag sitter så känns det inte som om hela underkroppen är köttslamsor som bara hänger....eller hur man nu ska förklara det :P

Linda har rekomenderat en ny serie Glee som jag nu har sett alla avsnitt av. Linda: jag vill ga fleeer. Tänk på att jag inte har nåt att göra. Några dagar till funkar nog "vara hemma" grejen. Jag har fortfarande lite serier att se och filmer. Men sen då....Det är korsstygnen som får regera helt enkelt. Nä, jag inser fakta. Jag kommer att bli GALEN!

Marie, Kalle och Knutte kommer förbi nu , så ska vi hämta Tuva på dagis. Lite lyllig hon kommer att bli då =) Marie är ju den som förstår mitt tillstånd bäst av alla eftersom hon har varit med om det själv. Hon är fantastiskt förståeende. Jätteskönt. Alla andra har också varit det iofs, men jag kan tänka mig att folk kommer att glömma bort det. Nu när jag precis har blivit sjukskriven så är det färskt och då förstår alla men om 3 mån när jag tackar nej till en lunch på stan för att jag inte vill röra på mig så mycket så kanske den inte finns där på samma sätt längre...det är vad jag minns från Maries tid, behöver ju inte bli lika för mig.

Helen Strömberg ringde och berättade att dom varit på ultraljud idag och sett att det är en till kille. Julina hade blivit sur och Alex hade jublat. Hehe =)

Imorn kommer mamma och hämtar Tuva och mig så drar vi till stugan över natten så mamma får ta hand om mig och Tuva lite. Då kan Tuva vara ute dygnet runt medans jag får vila och får maten serverad. Det kommer att bli toppen! Och så slipper jag se det här stöket här hemma som jag inte kan ta hand om....*suck*


Kommentarer
linda

fler serier? :D hum hum. ja, du kanske gillar Mad Men? finns två hela säsonger att titta på där, och den tredje sänds nu... men de flesta serier jag tittar på tror jag att du också tittar på.. grey's, top model, heroes, dexter, true blood...

2009-10-28 18:35:38
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0