Life goes on

Idag har jag gått 20 fullgångna graviditetsveckor. Med andra ord är det precis halvtid. Och natten som var, var helt klart den värsta i mitt liv. Tack för allt stöd till er alla. Det värmer. För att svara på lite av era funderingar. Jag har nu provat tre olika tvålar för allergibesvär, torr hud och nu senast en som ska återställa ph balanden i huden. Samtidigt har jag provat olika hudkrämer till också. min hud borde med andra ord vara i topptrim. Linda gav förslag på ett kallt bad och det ska jag nog prova. Inatt gick jag ut och ställde mig på altanen naken i några minuter. Fruktansvärt plågsamt men ändå det som har hjälp bäst. Då försvinner klådan i säkert 2 min. Läkarna vet inga andra medeciner som dom skulle kunna skriva ut och ingen annan behandling heller för den delen. Det senaste dom sa var bara att det kommer bli långa 20 veckor som är kvar. Och om det inte blir bättre så är jag villig att hålla med. Om det kommer att bli värre och värre härifrån så vet jag inte hur jag ska stå ut. Jag somnade kl sex imorse och då måste sömntabletterna ha gjort sin verkan ordentligt. Jag skulle börja jobba kl 13 och tänkte att jag nog inte skulle behöva ställa nån klocka. Men tji fick jag. Jag vaknade 12.47...aaahhhh...Fredde kastade sig upp och skjutsade mig till jobbet. Jag var där 13.05. Bra jobbat PG!

Inatt när jag var vaken så sparkade Elise i magen så att det kändes om man höll handen utanpå. Äntligen =) Det värsta med dom små krabaterna är att så fort nån lägger handen där för att på känna en spark så slutar dom. Det är alltid så i början =)

Jag är superförtjust i den nya serien The Vampire Diaries. Som Linda har nobbat =) Sitter och inväntar det senaste avsnittet nu.

Kommentarer
linda

jag hade mina händer i isbad när det kliade som värst. helskönt. :) hoppas det fungerar med svala bad - även om det bara hjälper en stund så kan det göra underverk för den mentala hälsan - speciellt om det hjälper tillräckligt länge så man hinner somna. :)



har du börjat titta på Glee än? Om du inte har gjort det så MÅSTE du göra det nu. seriöst. du MÅSTE.

2009-10-15 23:24:13
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0