Idag kliver jag ut ur garderoben

Idag var det äntligen dags. Pappa ska hjälpa mig och Fredde att instalera nya garderoberna. Hur kan det kännas så roligt med en sån sak. Ska iaf bli så himla skönt att få ordentlig kolla på sina kläder. Jag tror till och med att jag ska slå till stort och stryka allt som behövs strykas innan jag hänger in det. Kan det va sant....jag är inte ens lite duktig på att stryka =)
Men vi blir utan skjutdörrar så länge. Tanken är att vi ska måttbeställa från K-rauta. men jag börjar bli lite dumsnål. Dom som är på Ikea är i frostat glas och aliminium. Men jag tycker att det är så himla fult att man ser kläderna igenom rutan. Tanken med att ha garderober är väl att man ska få undan skiten så den inte syns. Inte att den ska synas igenom. Men hon som jobbade på Ikea föreslog att man kan ju faktiskt sätta typ en vit skiva bakom varje fönster. Eller ännu värre...en mönstrad tapet. Tack men nej tack. Känns så himla tattigt att köpa nytt och så måste man göra om dom så dom funkar. Men samtidigt så nu när jag satt och räknade ut vad allting kommer att kosta.... Det blir 13000kr dyrare att måttbeställa dörrarna. För att få svarta glas. Är det verkligen värt det? Jag vet faktiskt inte. Har lite ångest. Och nu som jag redanhar övertalat Fredrik och allt. Det va många suckar innan han gick med på det kan jag säga. Jag måste fundera lite till nu innan i ef när vi ska åka och inhandla. Skillnaden blir att glasen blir svarta och att det är tre dörrar i stället för två. Och att dom tre dörrarna täcker hela väggen. Ikea dörrarna är lite för låga så det kommer att vara en bit vägg ovanför som syns. Och lite på kanterna också. men 13000 är mycket pengar.

Nu börjar nedräkningen. Erik kommer hem på lördag!! Jippie!! Jag ska genast be honom att vara barnvakt på måndag när jag ska på föräldramöte på dagis =) Hehe. Nä, jag längtar efter honom. Inte bara för att han kan hjälpa till. Tuva kommer säkert bli blyg för honom och då kommer han nog bli ledsen för han längtar mycket efter henne. Men det går nog ver fort =)

Kommentarer
Louise

Kan du ej spänna upp lite vitt tyg på baksidan av ikea garderoberna? Håller med dig att man vill ju inte se grejerna man stoppar undan,,, då hade man ju haft dem framme lixom.. Men 13000 lät som allt för mkt pengar.. kan man ju göra mkt roligt för ;)

2009-10-21 13:34:10
URL: http://lollo83.blogg.se/
Idooooo

Tänk vad mycket chips man kan köpa för 13000:-.. Ooooj

2009-10-22 09:54:13
Linnéa

Du får spraya glaset på dörrarna svart (på insidan alltså), nu ska jag åka och träffa dig.

Puss

2009-10-22 12:38:29



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0