Graviditetsvecka 22


Tiden går. Och det är väl skönt. Garderoberna är inhandlade. Det blev det billigare alternativet. Vi funderar på bästa lösningen än. Det blir nog sprayfärg eller plast som man tejpar på. Och helst svart. Om det går att få till. Pappa hjälpte oss att skruva upp och sätta in stommarna på garderoberna medans jag har skruvat ihop alla lådor. Efter att ha suttit på golvet och skruvat för att sedan resa sig och skruva och sen gå och hämta en ny kartong, så är jag nu riktigt mör. Sånna löjliga vardagssaker är inte så himla lätta längre. Det här är en ny upplevelse för mig som jag absolut inte upplevde när jag väntade Tuva. Allting känns mycket tyngre nu. Men det är väl kanske inte så konstigt med tanke på hur vilt det går till därinne hela dygnen =)

Min hud börjar att se mindre trevlig ut....blää. Men Nu när vi sover med öppet fönster så känns det mycket bättre. Det är så fort som jag blir varm som klådan är som värst. Och när man vet om det så kan man reglerna det ganska bra. Så det känns ju toppenskönt. Inga piller mer :0) Jag tänker ju inte ta svininfluensavacinet och tur är väl det. Fredde satt här innan mig och läste från aftonbadet om alla biverkningar osv som har visat sig nu. Bland annat så var det väl två gamlingar som dött för att det var så starkt....ska inte säga att det var så, det var så jag hörde vad Fredde läste. Men Jag hörde iaf med säkerhet att dom har sagt att om man får hög feber och riktigt ont i kroppen så kan man inte räkna det som en biverkning utan det är nåt som man får räkna med. Känns som helt rätt beslut att inte ta den tycker jag!

Jag är inne i min värsta pensionärsperiod....igen. Oftast är det Fredrik som stinker pensionär här hemma men just nu är det jag. Jag nämligen älskar att sy korsstygn. Ja jag vet. Döm mig om ni vill. Har du provat? Det är härlig avkoppling för tankarna. Jag fick hem en katalog för ett tag sen och såg en doptavla som jag tyckte var fin. Mitt problem är jag tycker att det är jätteroligt att sy dom men mindre roligt att sätta upp dom, det känns ju lite pinigt. Men nu är jag vuxen nog så jag kan stå på mig =) Och så beställde jag den där. Men det fick blir Tuvas doptavla för hon har inte fått nån. Så får jag sy en ny åt bebisen =) Nu har jag beställt en julkalender så Tuva kan få ett litet paket varje morgon. Sån som ingelas familj hade och jag var så avundsjuk på....


Kommentarer
linda

JÄTTEfint broderi! verkligen! jag har funderat på att ta upp korsstygn, men jag har så mycket för mig med stickning å virkning redan, så jag vågar inte riktigt. :D

2009-10-23 12:25:02
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com
Sofie

Åh vad kul med nya garderober!! Var ju skitsmart om ni tar någon svart plast istället och så har du tjänat 13000 gumman!! ;) haha! Vad fin tavlan är, vad duktig du är på att sy! Själv hade jag träslöjd ;) Puss puss på lilla mamman och på gosmagen!

2009-10-24 08:33:54
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com
Louise

Fint! =)

2009-10-25 10:27:54
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0