Elise ger sig tillkänna

Inatt var första natten som jag blev väckt av att lilla "Elise" sparkade i magen. Än så länge är "hon" ju så liten så det är ganska behagligt. En litenpirrande och pockande känsla bara. Men det var ett rackarns liv inatt. Fortsätter "hon" så när "hon" blir större så kan nätterna bli jobbiga. Det känns som om "hon" ligger mycket längre ner än vad Tuva gjorde. Men samtidigt så kan det ju vara så att jag har glömt bort hur det kändes i början då. Det är ju ganska länge sedan. Och på slutet av en graviditet är allting så himla mycket MER så det är ju det man kommer ihåg. En sak som jag verkligen kommer ihåg är hur lång TID jag tyckte att 40 veckor var förra gången. Så nu försöker jag vara inställd på att det är lååååångt kvar så att det inte ska bli lika jobbigt. Och än så långe så känns det som veckorna flyger förbi. Det blev lite segt där när vi varit på ultraljud och jag helt plötsligt fick hoppa bak några veckor. Men nu är det v 19 och längre än så hade jag ju inte hunnit, så nu är jag ikapp. Jag har börjat få problem med byxor nu. Det tråkiga är att jag inte har nån större lust att köpa några mammabyxor för dom är så FUUUULA! Kärringbyxor. Men jag måste nog kanske snart ge in. Åtminstonde hitta några andra annars som inte sitter åt så hemskt i magen. Det är inge trevligt när det gör ont.


Min kära lilla lillebror kommer hem från Korsika den 24e okt. ÄNTLIGEN! Han har varit borta i 7 mån nu. Inge kul. Och så ska han bara vara hemma i ca en månad och sen drar han igen. Så nu får vi verkligen njuta av hans sällskap, vet aldrig när han kommer hem igen. Niklas, jag och han ska iväg och fota oss hos fotografen som tog mina bilder till trendzoom tävligen, nu när Erik kommer hem. Då måste man ju försöka få tag inånting som man kan ha på sig utan att se bara tjock och ful ut i. Jag tror att han ska få knöppa lite fina gravid/mag bilder på mig så det är bäst att inhandla lite fina underkläder =) Men det kanske får vänta till nån gång senare, grabbarna är kanske inte särskillt intresserade av att titta på det. Men det kan vara roligt med lite proffisionellt tagna bilder hade vi tänkt.


Det är dags för lite mer renovering härhemma. Vi har slitit ut garderoberna uppe i vårat sovrum för nu ska det in skjutdörrsgarderober. Och typiskt så hade jag inte kollat upp allting ordentligt innan. Så dom skjutdörrarna som jag ville ha finns bara för högre takhöjder. Så nu måste jag byta strategi och ta några andra =(  Men det blir nog bra iaf. Tro inte att jag har glömt bort att lägga ut efter bilder på mitt kök, för det har jag inte. Men ska sanningen fram så är det inte riktigt klart än. Vi började väl innan midsommar.....*kokar* Ni får se sen.

 

 



Linda, Ingela och jag ska på Backstreet Boys konsert i december. Så nu går BsBs nya skiva varm i mina hörlurar. Man måste ju vara uppdaterad. Tänkte jag skulle köra in alla albumen i min iphone så man kan köra dygnet runt nu =) Backstreets back.....

Kommentarer
Eskimå x 2

Åh nej... Bilden på Backstreet Boys vittnar om att Kevin har avlidit av åldersmässiga skäl =( R.I.P

2009-10-12 14:11:03
linda

jag har ju inte lysssnat på nya skivan än! :o har varit besatt av Glee hela veckan. :D

2009-10-14 08:47:11
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com
Ingela

Jag lääängtar!

2009-10-15 17:44:13



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0