Svinigt värre

Ångetsen över den här himla svininfluensan är inge trevlig alls. Men idag kom det ju uppgifter om en 3åring i Sthlm som dog av svininfluensan. Fy fan va jävligt. Jag hade inte tänkt att ta den där himla sprutan på Tuva men om det nu skulle hände henne nåt så skulle man ju inte kunna leva ett normalt liv efter det. Så nu har jag kollat upp vaccinationstiderna. Och imorgon mellan 13- 17 kan vi vaccinera henne på Brynäs HC. Jag tror att vi kommer att göra det, men än har jag inte heöt bestämt mig. Jag måste få suga ett tag till på karamellen. Men jag tänker inte ta nån spruta själv. Uttrycket hellre dör jag passar typ in här...eller?

Idag var vi till Ica Maxi och handlade. Jag minns för drygt ett år sen när jag var sjukskriven för min axel att en gång när vi handlade då var en av dom värsta upplevelserna jag varit med om. Det var nog värre än det här men det här var inte heller roligt. Ont ont ont. Och dessutom så blev jag till en början alldeles matt, och det övergick sedan i en svimkänsla. Och så kändes det som om huvudet blivit så litet som en studsbolla så allting inte fick plats därinne. Ett jävla tryck alltså. Nä fy va hemskt. Jag fick gå och lägga mig när jag kom hem. Kom på då att Tuva kanske smittat mig med nånting, men det blev bättre. Min nya teori är att mitt dåliga blodvärde kanske har blivit ännu sämre. Va vet väl jag, doktor Jansson.

Tvingade Fredde att ta tag i garderoberna idag. Det är ju inte så himla trevligt att ha alla tomma nya lådor på vardagsrumsgolvet hur länge som helst. Min kära sambo har ett tålamod som inte ens existerar och dessutom så är han så ohändig som man bara kan bli. När han tappat en skruv en gång så var han beredd att ge upp hela projeketet. Och så är han expert på att förhala ALLTING. Jag fattar inte ens vad han gör men det tar sån tiiid. Det är även om han bara ska sätta på sig skorna och jackan. Man kan bli tokigt. Och jag som gillar att skruva och dona satt där på sängkanten och höll på att bli galen. Åh va mycket fortare det skulle gå om jag fick göra det själv. När han försvann ännu en gång, för gud vet vad för skull, så kunde jag inte hålla mig längre. Då tog jag skruvdragaren och drog i skenorna. Då tänkte jag att han kanske kunde springa och hämta lådor medans men till och med det tog sån tid så jag fick sitta och vänta emellan.Dessutom kom han på där mitt i att han nog inte skulle ha tagit bara vanliga hyllor utan kanske skulle ha haft lådor och stång i båda. Suck.Tänk att han inte kunde ha lyssnat på mig tidigare då. Det gick iaf bra med min sköra kropp. Jätteskönt. Men bältet hjälper och så lär man ju sig hur man klarar av att belasta. Det var superkul att få skruva lite grann och det kommer att bli så himla bra när det är klart. Synd bara att man nu efter rensningen och efter att dessutom fått en större garderob, typ inte kommer att ha några kläder därinne. Kommer se riktigt tomt ut. Men det fyller man nog upp med skit ganska fort. Imorn ska vi kolla på sån där plast att tejpa på glaset till dörrarna.

Imorgon ska vi till Logopeden med Tuva för en gruppsamling. Första gången. Ska bli spännande att se vad dom kommer hitta på. Hon pratar och pratar nu men man förstår inte hälften =) Idag har hon pladrat på så det känns skönt att hon sover nu =) Vi ska även till ortopedtekniska med henne för att prova ut inlägg till skorna åt henne. För att göra nånting åt hennes inåtlutande plattfötter.

Kommentarer
Louise

du får visa bild på garderoberna sen :)

2009-11-03 09:23:24
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0