Pysselklubben

Idag får ni skämmas för mig. Om inte annat så skäms jag för oss allihop. Jag som brukar ha stenkoll på saker och ting har sabbat mycket under den här graviditeten. Imorse åkte Tuva och jag till gruppsamlingen på logopedmottagningen. Tuva var lite rolig (även om det inte var nåt jag kunde säga åt henne) varje gång dom frågade om hon ville hjälpa till eller medverka  på nåt sätt så sa hon bara. "nä, jag är tjött" Haha. Och så gjorde vi en ramsa med en gumma(tungan) som städade munnen. Då ska barnen träna på att röra tungan. Tuva blev sur och sa att hon minsan inte hade nån gumma, bara en flicka =)  Så kan det faktiskt vara ibland.  Tillbaka till det pinsamma. Jag släppte av henne på dagis och gick hem för att invänta min tid hos sjukgymnasten. Och OJ va ont jag fick. Hade visst rört mig alldeles för mycket. 20 min innan jag skulle åka så hade jag så ont så jag inte klarade av att sitta upp utan lade mig ner....och somnade.....Jag vaknade igen prick den tid som jag skulle vara där. Och när jag ringde och skulle be om ursäkt så fanns det bara en telefonsvarare. Va tycker vi om sånna egentligen *murf*  Aja, jag har tid på torsdag igen så jag får betala för dagens besök då också. Usch va pinigt!


Jag är ju som bekant en liten dam nu, pyssel och handarbete är min grej. Tuvas adventskalender blev klar och jag hade inget annat för mig så jag fick en frigolitboll av mamma som man ska fylla med pärlor. Jag har två. Så nu har jag nån dag till med pyssel. Det är inget jag vill sätta upp själv, men mamma ska sätta upp dom och visa barnen på skolan hur man gör =) Tur att mamma har mycket sånt på sitt jobb som hon kan kasta hem till mig. Jag höll på att bli tokig den kvällen jag var utan nåt. Jag tror jag måste lära mig att sticka, eller hur Linda =) Men jag vet att jag har provat förut och det har inte blivit nån hit. Men nu kanske. Läsa böcker funkar inte lika bra, då känner man för väl hur ont det gör. Det gäller att ha nånting att bita i. Jag har föressten fått en julduk av mamma (korsstugn) som jag ska sy åt henne för hon hinner inte innan ´jul. Men om man tittar på storleksskillnaden på den jag gjort nu och den lilla....det kan inte ta lång tid....


Kommentarer
linda

hur fin kalender som helst! :) jag hade alltid en när jag var liten också. och ja - det är klart du ska lära dig att sticka! men det kan vara lättare att börja virka, kanske?

2009-11-17 20:37:36
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0