Maktlös

Idag kom pappa förbi och skulle hjälpa till med garderoberna. Som står helt oklara fortfarande.Förvånad?!? Köket är ju inte ens helt klart, så jag är då det inte. Jag är ju så tacksam att pappa hjälper till med garderoberna men idag blev det himla pinsamt. Vi har ju köpt färgad plast som vi skulle plasta in glasskivorna med. Jag har tjatat på Fredrik att vi måste ta tag i det men han har ju så himla mycket ändå.Han jobbar, städar och tar hand om Tuva. Han måste ju få vila nån gång ibland han också. Så idag när pappa kom så började vi att plasta och det tog längre tid äb vad det tog för honom att skruva ihop. Och dessutom så var vi tvugna att blöta skivorna för att det inte skulle bli bobblor så nu står dom och torkar och det är fortfarande inte klart. Stackars pappa lär komma en dag till. NU börjar jag bli less på att inte kunna göra nånting. Nu börjar maktlösheten att sprida sig som ett pirr i hela kroppen. Framförallt så känner jag panik inför tanken på att huset bara ska bli så här ytligt städat ända tills i mars....den här stackars bebben kommer att få en smutschock när det kommer ut....

Kommentarer
Linnéa

Ja men hur går det med plasten då?? Fungerar det och blir som du ville? Hoppas. Bra att du ska försöka njuta av tiden hemma, det tror jag är ett bra knep, bara du inte har för ont! Jag vill hälsa på dig snart någon dag men jag bara jobbar hela tiden och när jag inte jobbar så vill jag helst av allt bara hem och sova...tråkigt nog.

Jag är iaf ledig på måndag så då ska jag pynta och baka och sova och mysa och kanske att vi hinner ses en sväng då också?

Hur som haver, ta hand om dej gullet och var försiktig med rakhyveln så du inte skär dig!

Puss

2009-11-28 18:16:51
Fung

Nemen sa jobbigt.. Men du far tanka positivt! Det ar ju som sagt bra for en bebis att fa lite damm i nasan sa att den kan skapa en allergisk mur =) Kop en katt ocksa vettja! The full effect is the good effect =D



Om du vill veta om damm i nasan sa ar de vad man far har. Nar vi suttit i buss en hel dag fran nagonstans sa snyter vi ut svarta saker ur nasan och hostar svart-prickigt slem... DET ar nog lite val smutsigt for en liten bebb att fodas in i! Jag tror ditt damm ar helt ok!



P&K

2009-11-29 07:16:32
URL: http://sofieann.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0