Fiasko

Gårdagens släkträff var rena rama fiaskot. Det var i stort sett bara pensionärer där. Och så hade dom lite sketcher vid maten som det var värsta pensionärshumor på. Vi förstod inet ens det roliga med dom medans pensisarna skrattade ihjäl sig. Jaha. Bandet som spelade gjorde om alla låtar till ett Ranch/cwoboy tempo så man bara väntade på att hästar skulle komma galoperandes in där. Det var riktigt gräsligt. och ju längre kvällen gick desto ondare fick jag av stolen. Ajaj. Fredde och jag satt med Freddes morbror och hans tjej och vi hade ganska roligt vid middagen med prat och skratt. Men det va ju inte direkt så man skapade nya kontakter. Vi hade lika gärna kunnat träffas hos dom så hade vi kunnqt prata med resten av dom få som var där som vi kände också. Middagen bestod av en förrätt, toast med skagen. Den var god men defenitivt inte stor. Och sen kom det in två fläskfilé bitar som var kalla och sega, lite kall sågs och typ tre potatisbitar som vara kalla. Och till det servareades det sånna här frysgrönsaker på påse...ingen hit med andra ord. Jag själv som hade betalat 250kr och inte drack nånting heller tyclte ju att det kändes som ganska bortkastde pengar. Tidigare år har maten varit jättegod. Vid 12 hade jag så ont så Fredde i stort sett fick bära mig till bilen. För varje steg jag tog så var jag helt säker på att nåt av mina ben skulle trilla av. Vidrigt!

Idag har vi varit och ätit farsdagsmiddag hos Pappa och Helena. Och det var ju som rena 5stjärniga maten i jämförelse med igår. Riktigt gott! Och så hade Tuva och Helena bakat fikat till efterrätten. Det va himla mycigt att träffas allihopa. Bådra bororsorna och så Helenas barn och Andreas tjej. Väldigt trevligt. Men efter maten så fick jag nån sort psykos dp mitt huvud höll på att sprängas och jag höll på att svimma av utmattning. Det värsta var att jag bara suttit stilla också. Jättehemskt! Ska det vara så?!?! Jag ska kräva hos läkaren imorgon att han gör några tester och ser va det är för fel på mig. För nåt fel är det då absolut! Nu kännse jag mig pigg igen dock. Konstigt.

Fredde jobbar sista natten inatt, sen blir han hemma med mig igen några dagar. Skönt! Och Erik åker tillbaka till Frankrike på tis =(

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0