En mors värkande hjärta!

Lilla älskade Tuva vaknade med 39 graders feber inatt. Det är andra gången på en månad. Och även andra gången på ett år. Hon har alltså bara varit sjuk 2 ggr under 2009 och det efter den där jäkla grissprutan. Jag kan inte annat än att misstänka den. Nu för en timme sen mätte termometern 40,3!! Jag kom på så här i efterhand att det var ju såklart en självklarhet att ta en bild på det och lägga in här men i stundens chock hade jag inte en tanke på det!Hur många gånger har man sett den siffran på tempen?!? Aldrig jag iaf. Ååååhh va ont det gör i mitt moderliga hjärta att se henne plågas så här. Hon skakar i feberfrossa och gnäller. Jag ringde i panik till sjukvårdsrådgivningen för lite rådgivning och fick till svar att vi skulle badda med kalla, blöta handdukar och försöka hålla febern nere med alvedon. Stackars min lilla älskling =(
Fredrik har nu åkt och köpt glass för att försöka muta i litens tomma mage.


Pappa kom tillbaka och hjälpte till med garderoberna imorse. Det blev toppen. Vi har fortfarande själva inbyggnadem kvar men nu är alla kläder på plats och det blev super med den svarta plasten!




Alla mina kläder får plats =)

Jag har som bekant haft problem med "stjärten" på min mage ända sedan jag fick Tuva. En kant som ser ut som att det sitter ett par trosor och trycker in just där, fast det inte alls sitter nåt där. Alla kilon försvann men "stjärten" verkade vara bestående hur mångs situps jag än gjorde. Och nu då....Hur ska dete se ut efter det här?!?! Magen är rund som en kanonkula där nere. Det enda positiva med det just nu är ju att "stjärten" faktiskt äntligen lyser med sin frånvaro...men kommer den vara dubbelupp efter den här ungen?


Kommentarer
Linnéa

Stackars stackars lilla Tuva! Inte roligt alls med sån där feber, hade det för ett par år sedan och jäklar vad drygt det var, svettades och frös om vart annat och det forsade alltså svett. Yra och drömma konstigt gör man ju med. Badda och pyssla om henne så blir det nog bra snart. Det brukar ju som tur var inte sitta i mer än ett par dagar!

Och vilken fin kula du fått. Bebisen bara växer och växer där inne :)

Kramar

2009-11-29 21:54:32
Louise

men stackars liten då.. usch för sjukdomar, hoppas hon fick i sig glass!

Så fin din mage är då! =)

2009-11-30 13:01:27
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0