Morgontrött!

                                               
Om det är nånting som jag AVSKYR så är det att gå upp på morgonen! Jag har alltid varit kvällspigg och morgontrött. Och det verkar inte ändra på sig md ålderna heller direkt! När jag var gravid så var det min stora skräck.....hugah. Tänk att behöva gå upp mitt i ottan. Men redan i magen så var Tuva med på mina noter. Hon vaknade när jag satt halvt medvetslös på bussen till jobbet strax före tio. Då började magen röra sig så där utomjordiskt. Då sträckte hon ut sina lemmar där inne i det trånga uttrymmet, och sen var hon inte lugn förän runt ett snåret på kvällen. Och det har hållt i sig. När hon föddes var hon exakt i tiden som hon hade varit i magen. Vi somnade runt tolv, ett snåret och sov till ca tio. Hur härlgt låter inte det?!?! Det händer ju ibland att rytmen störs. Som i morse te.x nä'r hon vaknade 05.30. FY va jobbigt. Men vi har precis vaknat ur en stödvila, även där är vi lika =)



Vi har bunkrat upp oss ute i Gräsbäcken i mammas stuga i helgen.Myyysigt! Tuva har varit ute och "jobbat" i trädgården hela dagarna. Själv har jag suttit inne och spelat guitar hero mestadels av tiden. Vi har iofs varit och hälsat på grannens hästar och får. Det gillar Tuvisen. Hon älskar djur!! Nu ska vi snart åka hem och då blir det direkt till datan för att ladda hem nya guitar hero metalica!!

Med tanke på det. Jag ska faktiskt rösta i europavalet i år. Jag fattar inte ens vad det är. Men jag irriterade mig på Mona Sahlin här om dagen. När hon stod och sa att hon i inte var orolig för piratpartiets plötsliga stöd, eftersom det bara var ungdommar som stöttar dom och ungdomar röstar ju inte. Så det tänker jag göra! Hoppas att det irriterar dom där gamla rävarna! Jag tror inte alls att det där med politiken spelar så värst stor roll för mig. Jag har aldrig märkt av när det har bytts regering nån gång. Nu te.x så klagas det på att det är så svårt för arbetslösa och sjukskrivna. Jag har aldrig varit arbetslös och skulle aldrig heller vara det. Jag är alldeles för handlingskrftig för det. Nåt gammalt skitjobb finns det alltid! Och sjukskriven det var jag i vintras, Och om det där ska räknas som svårt så skulle jag vilja veta hur bra dom hade det innan....? Men vad vet väl jag.... Därför tycker jag att det var lite roligt att gå in och rösta på nån som inte har nån chans att vinna men som ändå visar att vi unga tycker att piratfrågan är viktig! Lika som efter förra valet så var det ju sånna himla OJ över att sverigedemokraterna fick så mycket röster överallt. Öppna ögonen säger jag! Det kanske kan vara så att svenska folket tycker att det är dags att minska invandringen och ta tag i alla dom som bor här nu. Hur många sitter inte på olika migrationsverk i sverige och skulle behöva hjälp att komma in i sammhället. För att inte tala om alla svenskar som är arbetslösa. Man kanske ska hjälpa dom som finns att hjälpa i första hand. Då tycker jag att dom som röstade på sverigedemokraterna fick sin röst hörd med detta. Så uppfattade iaf jag detta, men sen kan det ju tolkas hur man vill. Dom andra partierna valde att inte alls förstå hur det kom sig att dom fick så många röster. Jaja, nu ska jag sluta snacka politik. Jag för övrigt röstade blankt förra valet. Så intresserad va jag.

Kommentarer
Linnéa

Åh vilka fina bilder från helgen, men inte ska väl Tuva behöva jobba själv i trädgården!!? Borde inte moder Therese vara gott föredömme och släpa sig ut hon med?? :) Heheh, nä men jag förstår faktiskt, du har ju ett skitkul spel att spela men nu kör väl du på skitsvårt så då har man väl inte en chans förstår jag??

Puss puss

2009-05-26 18:09:36
therese

hon jobbar hur jag än gör. hon slutar aldrig. jag hjälpte till så länge jag hade tålamod till det =)

2009-05-26 22:21:19



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0